Johnny's Italian Steakhouse - Altoona

4.5
icon/ic_reviewCreated with Sketch.
299 Reviews
icon/ic_price_rangeCreated with Sketch.
$30 and under
icon/ic_cuisineCreated with Sketch.
Steakhouse
Johnny’s Italian Steakhouse — Altoona offers the same great steaks, Italian specialties, and seafood that have made Johnny’s famous. This location features a heated, covered pier over a small lake for seasonal outdoor dining, along with a fire feature, outdoor bar, soft seating, televisions, and private dining cabanas. Stop by and enjoy live music several nights a week and enjoy the relaxing outdoor space or inside restaurant.

Support Johnny's Italian Steakhouse - Altoona during COVID-19

What 299 people are saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.5based on recent ratings
4.5
food
4.4
service
4.5
ambience
4.2
value
Noise · Moderate
89% of people would recommend it to a friend
Sort by
Filters
SA
SarahA
Des Moines
1 review
Dined 3 days ago
Overall5food5service5ambience5

Johnny's is always a great place to go. Service and food are always spot on!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded 14 hours ago

Hi Sarah, thank you for sharing your wonderful feedback - we hope to see you soon!

Report
J
Jmo2g
Hawaii
26 reviews
Dined 5 days ago
Overall3food5service4ambience5

Food always amazing and such a beautiful place. It was definitely strange to see NO employees wearing masks inside during such high Covid numbers, especially the servers. First place I’ve dined since Covid where employees didn’t wear masks, and outside seating was not available. Although we did wear our masks when not eating, having our food served with no masks definitely made us uncomfortable .. we will likely not return until after the risks of Covid have diminished.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded 4 days ago

Thank you for bringing this to our attention. I assure you that we have reached out to the management to get this addressed.

Report
KG
KevinG
1 review
Dined 6 days ago
Overall4food5service4ambience5

Busy, local homecoming. Food came out fast and we enjoyed it.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded 4 days ago

Hi Kevin, thank you for your amazing review. We are so thrilled to hear that your experience exceeded expectations. We hope to see you again soon!

Report
BA
BradA
Salt Lake City
1 review
Dined 6 days ago
Overall5food5service4ambience5

Great food, drinks, and service. Go there quite often and it is always spot on.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded 4 days ago

Thank you for your amazing feedback and for your patronage!

Report
D
Dont
1 review
Dined 6 days ago
Overall3food2service1ambience3

Online reservation table wasn't ready when we got there .
Portions are small . Food was ok , nothing that I would have to return for

Server might have been new . He didn't screw up so bad it ruined our first experience dining at Johnny's but he didn't add anything to the experience.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded 4 days ago

Hello, thank you for sharing your feedback. We take customer comments very seriously, and I want you to be aware I will be sharing this with our team to correct the issues you encountered.

Report
JS
JodyS
Des Moines
2 reviews
Dined on September 18, 2020
Overall2food5service2ambience2

As usual, the food was excellent, you can't go wrong with anything on the menu. Unfortunately, the service wasn't so great. The server forgot my husband's salad (he did take it off the bill). We were finished eating and had to wait almost 20 minutes for our bill. It wouldn't have been so bad if I'd had something to drink while waiting but our server never checked back to offer refills. Also, you'd have no idea there was a pandemic. No employee was wearing masks. Menus, olive oil containers, etc were all still shared items. We were seated directly across from a group of three older ladies when there was plenty of room in other areas. As I walked to the restroom, I noticed "clusters" of tables/booths with guests while other areas were wide open. I was so disappointed. I usually make the half-hour trip to Johnny's every month or so. This was the first time I'd eaten at Johnny's since covid and I won't be back until covid is over. I wasn't comfortable at all. Other restaurants have figured out how to make customers feel safe, I'm shocked that Johnny's hasn't.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded 4 days ago

Jody, thank you for providing us with your concerns. I assure you that we are getting these issues addressed with our team at the Altoona location.

Report
SR
ScottyR
Kansas City
1 review
Dined on September 13, 2020
Overall5food5service5ambience5

Our server was fantastic as was the food and the overall experience. When you spend a larger dollar amount on dinner you want to feel like it is an event and not something to be rushed through. We had more than enough time to enjoy conversation between items and took desert home with us. It was one of the best meals that we have had in quite a long time. If you are looking for an evening of excellent food and service, ambiance, and re-connecting, this is the place for you.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on September 16, 2020

Scotty, thank you for the absolute wonderful feedback! I made sure to share your review with our management team. We appreciate the wonderful recommendation and look forward to seeing you on your next visit!

Report
KN
KristiN
Des Moines
2 reviews
Dined on September 5, 2020
Overall4food4service4ambience5

The drinks are overpriced. Most expensive beer you will find in the metro!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on September 14, 2020

Kristin, thank you for providing your feedback! It has been shared with our team for review.

Report
MB
MikeB
Chicago
1 review
Dined on August 29, 2020
Overall4food5service5ambience5

Experience was great, my only complaint was that we arrived for a 5:45 reservation and was told we would not be able to be seated until 6:15. Once we were seated, service was prompt and attentive and food was very good. Looking forward to returning in the future.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on September 2, 2020

I apologize we did not seat you sooner for your 5:45 reservation, I will make sure to follow up with the restaurant about this. However, I am glad to hear you enjoyed the rest of your experience! Thank you for sharing your review with us.

Report
OT
OpenTable Diner
Des Moines
1 review
Dined on August 29, 2020
Overall5food5service5ambience5

Adam was great!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on September 2, 2020

We are so thrilled to see that everything met expectations - thank you for posting your rating!

Report
LS
LisaS
1 review
Dined on August 22, 2020
Overall5food5service5ambience4

Johnny's is my favorite restaurant. I've always had amazing food and I love the atmosphere.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 25, 2020

Thank you for your patronage, Lisa!

Report
JO
JamesO
1 review
Dined on August 18, 2020
Overall1food2service1ambience3

When your servers don’t wear masks, I wonder if the care and cleanliness is as lame as your food. The drinks were good!

a
vipahoritica
Minneapolis
105 reviews
Dined on August 15, 2020
Overall5food5service5ambience5

Great food, location and service. Loved eating on the patio!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 24, 2020

Hello, thank you for dining with us and for providing your wonderful feedback. We are so happy to hear you enjoyed your visit with us!

Report
TS
ThomasS
1 review
Dined on August 15, 2020
Overall4food5service3ambience5

Chris our waiter was quite frazzled and distracted. Order was not quite right.. had to pay for veggies I did not order. A few hiccups.. food was good.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 19, 2020

Thomas, we apologize for those few hiccups with our server. If there is any other information you would like to provide please let us know. Thank you for dining with us and providing your feedback!

Report
CC
CCCCC
Des Moines
1 review
Dined on August 15, 2020
Overall3food4service1ambience5

They were so busy and understaffed. I felt bad for the waiter.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 19, 2020

Hello, thank you for telling us. We will follow up with our management team to see what we can do.

Report
SS
SoniaS
Des Moines
1 review
Dined on August 15, 2020
Overall3food2service4ambience4

Asked for a socially distanced table. Didn't receive it. Got chicken parm- was basic. House salad and bread was good. Tirimasu was bland. Had better at Biaggi's in West Des Moines. Dont plan to return. Will try out other Italian food options.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 19, 2020

Sonia, we are very sorry that it seams your visit with us at the Johnny's Italian Steakhouse in Altoona wasn't up to our normal expectations. We appreciate that you took the time to tell us about your visit and I assure you that we will make sure it gets addressed with our executive team.

Report
OT
OpenTable Diner
Des Moines
2 reviews
Dined on August 14, 2020
Overall5food4service5ambience5

Great service and wine!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 19, 2020

We are so glad you enjoyed both!

Report
PC
PattiC
1 review
Dined on August 13, 2020
Overall4food4service1ambience3

The food is great and we love to go to Johnnies, this time however the service was less than good. She took forever to get us everything!!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 19, 2020

Patti, we are very sorry that the service you received this time was not up to our usual standards. We appreciate that you took the time to let us know.

Report
OT
vipOpenTable Diner
Kansas City
3 reviews
Dined on August 8, 2020
Overall5food5service5ambience5

Sitting on the patio was enjoyable. Service was very attentive and excellent food. We are from out of town and couldn’t have made a better choice!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 10, 2020

Hi, thank you for sharing your wonderful patio experience - we love to hear from our guests!

Report
SH
SteveH
1 review
Dined on August 7, 2020
Overall5food5service5ambience5

Good fn steaks! Good fn taters! Good fn service!!!!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 10, 2020

Steve - thank you for your 5-star review!

Report
R
Rock
1 review
Dined on August 7, 2020
Overall2food1service2ambience3

The food was not prepared well. My steak was so tough I had to cut it up in small bites to eat eat. The steak deburgo was only about three ounces of meat. The prime rib was ordered medium and it was brought out very raw. Our drink was forgotten and then when it was brought to us it was watered down. None of the staff wore masks.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 12, 2020

I'm sorry to hear that your experience wasn't up to expectations; however, please know that I will be forwarding along your comments to our management and culinary team for review. I hope you took the chance to bring this to your server or manager's attention while you were at the restaurant - we are always happy to make it right!

Report
CK
CKEUSER
1 review
Dined on August 6, 2020
Overall5food5service5ambience5

Food was delicious atmosphere quite and service excellent

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 9, 2020

Thank you for sharing your excellent experience - we love to hear from our guests!

Report
B
Bnhs
1 review
Dined on August 1, 2020
Overall4food4service3ambience3

Not our servers fault
Seemed very under staffed also not enough glasses or dishes as staff said

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 4, 2020

Hello, we are very sorry to see that your visit was not up to the high expectations we strive to meet. We appreciate that you took the time to let us know!

Report
MS
MS1234
Des Moines
1 review
Dined on July 31, 2020
Overall3food3service4ambience4

The meal was basic at best, but the service was phenomenal.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 4, 2020

Although we are very pleased to see that the service you received was up to expectations, we are disappointed that you were not satisfied with your meal. If you would be willing to provide any additional feedback in regards to the food you received, please respond with your additional comments so we can relay it to our executive culinary team.

Report
OT
OpenTable Diner
1 review
Dined on July 31, 2020
Overall5food5service5ambience5

Fantastic food and our waitress was spectacular!!!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 4, 2020

We are thrilled to see you enjoyed your experience with us at Johnny's Italian Steakhouse!

Report
OT
OpenTable Diner
Western NC
1 review
Dined on July 31, 2020
Overall5food5service5ambience5

Love that we didn’t have to wear masks!!! Will support your restaurant for that alone!! Thank you! Didn’t have to worry about feeling suffocated.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on August 4, 2020

Thank you for the feedback, we appreciate hearing from guests!

Report
T
Terry
Washington DC
1 review
Dined on July 28, 2020
Overall5food5service5ambience4

Stood up to our expectation for food and service. Disappointed that most of serving, reservation, and clean up were not waering masks or using gloves.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 31, 2020

Terry, thank you for providing us with your review and feedback. We appreciate hearing from our guests.

Report
CL
CourtneyL
1 review
Dined on July 27, 2020
Overall5food5service5ambience5

My boyfriend and I really enjoyed Johnny’s! Their chicken piccata was one of the best things I’ve ever had in a restaurant. Wine and bar selection overall was very pleasing. It was a perfect place to spend a nice date night.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 31, 2020

Courtney, we are so thankful that you both chose Johnny's for your date night! We appreciate the wonderful feedback.

Report
AS
AlanS
Des Moines
1 review
Dined on July 25, 2020
Overall3food3service2ambience2

To improve: make sure to take the ladies order first, don’t reach across the table to serve, no caps allowed by patrons; no kids running around/it’s no McDonalds; more space between tables during Covid; staff should have surgical masks.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 28, 2020

Alan, thank you for your feedback - we appreciate hearing from our guests!

Report
S
Sarah
Des Moines
2 reviews
Dined on July 25, 2020
Overall5food5service5ambience5

Great service, food and drinks were excellent, restaurant was clean, quiet atmosphere. Excellent experience. Would recommend!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 28, 2020

We are so pleased that everything exceeded expectations while you dined with us! We appreciate your wonderful feedback.

Report
KG
vipKGDFly
Des Moines
24 reviews
Dined on July 24, 2020
Overall4food5service5ambience5

Great Food! Great Service! Patio was nice and we sat there for social distancing.
I love Johnny's in Altoona. This was the 1st time i have eaten there since all the Covid craziness.
I was surprised that a restaurant of this caliber did not require the host and all servers to wear masks. I saw one server wearing a mask out and no other staff.
I may wait until the pandemic is over to go back.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 27, 2020

Thank you for taking the time to submit your feedback!

Report
JN
JulieN
1 review
Dined on July 24, 2020
Overall4food5service4ambience4

Overall super food and service. Just beware when your server asks you about sides. Was asked about soup or salad. Chose soup. Extra $9 not expected. Also when asked about salad offered a bacon dressing and spinach. Thought he was just asking about what dressing I wanted but apparently this salad was an upcharge. So an extra $13 not expected. Bottle of wine, appetizer and meals plus the extra charges. $140 with tip. Will go again but be specific and ask about what is extra and what is included.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 28, 2020

Julie, we are very sorry for the confusion! We will make sure we use this as a training tool with our staff.

Report
FN
FoodieNana
Des Moines
2 reviews
Dined on July 12, 2020
Overall4food5service3ambience5

While the food was good the service was mediocre. No refills on drinks offered and when requested the server seemed annoyed that we wanted refills and further annoyed that some in our party actually wanted dessert.

With regard to COVID precautions...the seating was not 6 foot between tables despite the restaurant having a significant number of empty tables. No staff or servers were wearing masks.

While I have always liked Johnny’s, I was very disappointed in the manner they are addressing COVID, and disappointed in the service during this visit.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 13, 2020

Thank you for providing your feedback.

Report
OT
OpenTable Diner
Orlando
1 review
Dined on July 11, 2020
Overall5food5service5ambience5

Great service!

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 13, 2020

Hello, thank you for dining with us and for providing your wonderful feedback. We are so happy to hear you enjoyed your meal!

Report
RK
RickK
Des Moines
1 review
Dined on July 8, 2020
Overall4food4service3ambience5

The food was good, but we probably wouldn't order what we did again. We were trying to order something different from our usual. My wife's baked potato was cold but she was overall satisfied with the rest of her meal. My steak and portobello were just okay, but it wasn't what I would typically order, so that was probably more my fault. I ordered creme brulee for dessert and was also not impressed. Our appetizer platter was excellent. The service was a little slow, especially for a Wednesday night and the meal was a little pricey. Overall, we will return again, but probably not soon.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 13, 2020

Rick, we are very sorry to hear that the service and meal you received did not meet the high expectations we strive to meet. We appreciate your patronage and that you took the time to tell us about your experience.

Report
LA
LindaA
1 review
Dined on July 5, 2020
Overall5food5service5ambience5

Waiter was great food was great! We love johnnys it’s always one of our favorite places to get together

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 13, 2020

We are glad we continue to exceed your expectations! We appreciate your wonderful review and your patronage.

Report
WS
WilliamS
Des Moines
5 reviews
Dined on July 3, 2020
Overall4food5service4ambience5

The food was excellent.

Service was a little unsophisticated. Server did fine on most aspects. We took in a $100 bottle of wine we obviously would like opened carefully. Server couldn't cut the foil and ended up pulling the cork through the foil. Not the end of the world, but it would have been nice if she would have torn the frayed foil away from the opening after she was done...after all we did pay a corking fee. This has been my experience with the wine service at Johnny's in general (whether our wine or if purchased in-house)...if the management would spend 20 minutes educating the servers on proper wine service it would make the dining experience more impressive/elegant.

Also...really felt the servers should be wearing masks...some were, ours wasn't.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona
Responded on July 13, 2020

William, thank you for bringing this to our attention. I have shared your feedback with our General Manager so we can use this as a training tool with our team going forward. We appreciate your patronage an hope to see you again soon!

Report
RB
RandyB
1 review
Dined on June 26, 2020
Overall4food3service3ambience4

Had the lunch sirloin steak with peppercorn topper it was good. The appetizers were not as good as they usually are...The calamari was just ok but the sausage stuffed mushrooms were bad. The mushrooms were not good quality really rubbery and not easy to eat. They were not stuffed with enough sausage. WE did have the turtle cheesecake for dessert and it was very good.

D
Deana
1 review
Dined on March 14, 2020
Overall5food5service5ambience5

Amazing as always! Thank you so much for a great dining experience!

OT
OpenTable Diner
1 review
Dined on March 8, 2020
Overall4food5service4ambience4

It my grandmothers birthday and her first time eating there! She loved it! She will definitely come back! We love johnnys!

FAQs

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona is rated 4.5 stars by 299 OpenTable diners.

Johnny's Italian Steakhouse - Altoona does offer gift cards which you can purchase here https://heartofamericagroup.com/gift-cards/.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable. Due to local restrictions, this restaurant may not be accepting reservations at the moment.