Enable JavaScript to run this app.
Skip to Main Content
OpenTable logo
  1. Home
  2. Germany
  3. Cologne / Cologne Area
  4. Cologne
  5. Cologne

Sünner im Walfisch

4.5
4.5
220 Reviews
€30 and under
Brewery
Situated in Cologne's Old Town, Sünner im Walfisch serves flavorful German fare. Its setting was once a brewery that now features classic décor. Guests can start their dining experience with a small mixed salad or a hearty potato soup at Sünner im Walfisch, a main course of wiener schnitzel with French fries, broad beans with bacon or a grilled rump steak and herb butter. Delicious tarts, fish dishes and tasty desserts can be found on the menu. Sünner im Walfisch brew its own beer and has live music for fun entertainment while dining. This restaurant welcomes reservations.

Make a reservation

2 people

7:00 PM


Additional information

  • Dining style

    Casual Dining

  • Cuisines

    Brewery, German

  • Hours of operation

    Thu 5:00 pm–1:00 am Fri–Sun 12:00 pm–1:00 am

  • Phone number

    0221 2577879

  • Payment options

    Eurocheque Card, MasterCard, Visa

  • Dress code

    Casual Dress

  • Executive chef

    Marco Truisi

  • Neighborhood

    Cologne

  • Parking details

    Parkhaus Heumarktgarage 100m entfernt

  • Public transit

    Bahnlinie 1 Heumarkt 200m entfernt

  • Additional

    Beer, Counter Seating, Non-Smoking, Outdoor Smoking Area, Wine

What 220 people are saying

Overall ratings and reviews

Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant

4.5
4.5 based on recent ratings
  • 4.2Food
  • 4.6Service
  • 4.5Ambience
  • 4.4Value

NoiseEnergetic

Sort by

Filters

  1. M

    Miriamoebe

    Munich

    12 reviews

    4.0

    12 reviews

    Dined on November 24, 2022

    overall4food3service5ambience5
    Das Fleisch von Brauhauskottelett war etwas zu trocken. Ich bekam aber extra Soße, in die ich es ertränken konnte:) Ansonsten war alles sehr lecker! (Spießteller und Ziegenkäse-Salat)
  2. MW

    MarkusW

    Cologne Area

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on September 2, 2022

    overall5food5service5ambience5
    War sehr gut. Leider etwas laut. Essen genial. Service einfach klassisch Köln.
  3. OT

    OpenTable Diner

    Hamburg Area

    8 reviews

    5.0

    8 reviews

    Dined on August 26, 2022

    overall5food4service5ambience5
    Wir hatten einen sehr schönen Abend im traditionellen Brauhaus in einer Seitengasse zwischen Heumarkt und Rhein. Die Bedienung war sehr freundlich und aufmerksam. Das Ambiente im mittelalterlichen Fachwerkbau war sehr gemütlich. Wir kommen auf jeden Fall wieder
  4. FI

    FrankI

    London

    3 reviews

    4.0

    3 reviews

    Dined on April 15, 2022

    overall4food4service5ambience4
    Trotz vieler Gäste immer freundlicher Service. Sehr zu empfehlen
  5. OT

    OpenTable Diner

    Hamburg Area

    3 reviews

    5.0

    3 reviews

    Dined on March 19, 2022

    overall5food5service5ambience5
    Wir waren während eines Städtetrips hier mit sechs Personen. Das Essen war super lecker und alle Bedienenden waren äußerst freundlich. Wir wurden selten mit Baby im Kinderwagen an der Tür so herzlich empfangen wie hier und das obwohl die Platzverhältnisse in einem Gasthaus ja sehr beengt sind. Wir möchten uns daher beim gesamten Team noch einmal für einen wundervollen Abend bedanken und kommen bestimmt wieder, wenn wir in der Nähe sind!
  6. EW

    EdwardW

    Birmingham

    9 reviews

    vip
    5.0

    9 reviews

    Dined on January 29, 2022

    overall5food5service5ambience5
    Quintessential Koln welcome, superb food and kolsch arriving by the minute. Service cheery and nothing too much trouble even when we turned up late ha ring left covid paperwork in hotel!!
  7. K

    Klaeschmi

    Deactivated - Eifel, Bonn & Bonn Area

    2 reviews

    1.0

    2 reviews

    Dined on January 20, 2022

    overall1food1service1ambience1
    Leider hatte das Lokal geschlossen. Es war eine große Entäuschung!
  8. SP

    SaschaP

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on November 3, 2021

    overall4food5service5ambience5
    Was nicht ins Konzept passt ist die Dyson Wasserhahnkonstruktion auf den Toiletten. Die Teile sind Keimschleudern was schon in vielen Tests bestätigt wurde. Außerdem ist das Design komplett abweichend vom Rest des Brauhauses.
  9. MF

    MartinF

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on October 21, 2021

    overall4food4service5ambience4
    Der Service war sehr gut, ein paar kleinere Abstriche bei den Getränken.
  10. S

    Sabrina

    Saxony

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on September 11, 2020

    overall5food5service5ambience5
    Bester Service!
  11. KW

    KarstenW

    Cologne Area

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on August 21, 2020

    overall4food4service5ambience3
    Typischer Brauereiausschank ohne Köbes. Die Bedingungen waren allerdings durch die Bank sehr nett, aufmerksam und zuvorkommend.
  12. ZA

    ZaidA

    Brighton

    19 reviews

    vip
    3.0

    19 reviews

    Dined on August 2, 2020

    overall3food3service5ambience4
    Unfortunately due to Covid they had a very limited menu. We had vegetarians in our party and had checked the menu in advance but all the veggie stuff was not available which meant it was literally a plate of grilled veg. But service was pleasant, and the food we did have was tasty.
  13. OT

    OpenTable Diner

    Cologne Area

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on January 28, 2020

    overall4food4service4ambience3
    Was empty around lunchtime. So easy to be seated and very few people. Would be busier at weekends and evenings.
  14. J

    Jens

    Munich

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on January 6, 2020

    overall4food5service5ambience3
    Wir waren an einem Werktag mittags mit der Familie da. Das Essen von der regionaltypischen Speisekarte war ausgezeichnet, der Service sehr freundlich. Das Lokal ist sehr alt und urig aber mit sehr eng bestuhlten, langen Tischen nicht übermäßig gemütlich. Die Speisen sind ihren Preis wert, aber die Getränkepreise deutlich überzogen. Insgesamt ein positives Erlebnis.
  15. K

    Kikki

    Lower Saxony

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on December 7, 2019

    overall4food4service5ambience4
    Uns hat es sehr gefallen.Uriges Altstadtlokal. Die Bedienung war locker und nett. Wir hatten Sauerbraten und Walfischspieß .Das Essen hat uns gut geschmeckt wobei der Sauerbraten besonders lecker war. Das Essen hätte etwas heißer sein können aber das war kein wirklicher Grund zur Beanstandung.
  16. MW

    MichaelW

    Dusseldorf Area

    14 reviews

    5.0

    14 reviews

    Dined on November 30, 2019

    overall5food5service5ambience5
    Lecker Kölsches Essen in historischer Atmosphäre und vor allem toller Service
  17. M

    Mobbet

    Cologne Area

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on November 30, 2019

    overall5food5service5ambience4
    Das Essen war sehr lecker und es war eine große Portion! Der Service war top, nett und hat Empfehlungen ausgesprochen, die wir auch gerne angenommen haben. Leider haben wir in der Nähe zur Türe gesessen und es wurde hin und wieder kalt um die Beine herum. Rundherum sehr u empfehlen!
  18. OT

    OpenTable Diner

    Cologne Area

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on November 16, 2019

    overall4food4service4ambience4
    I recommend this Brauerei If you want to Check a good German Tradition
  19. OT

    OpenTable Diner

    Cologne Area

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on March 23, 2019

    overall4food5service4ambience4
    Das etwas andere, aber leckere Kölsch zu einem tollen Gericht.
  20. L

    Luv2eat

    Naples

    68 reviews

    4.0

    68 reviews

    Dined on March 12, 2019

    overall4food4service3ambience3
    Our first visit and will go again the next time in Cologne. The veal schnitzel was excellent and service was attentive. This is a very good authentic German pub/ restaurant and is much better than others we have been to in Cologne. Most customers seemed to be locals which is a plus.
  21. A

    Anja

    Cologne Area

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on March 10, 2019

    overall5food5service5ambience5
    Das Sünner ist immer wieder einen Besuch wert. Hier trifft man noch den richtigen Köbes, der seinen Job versteht und diesen lebt. Da is Kölle zu 100% Essen und Service top!!!!
  22. OT

    OpenTable Diner

    London

    3 reviews

    5.0

    3 reviews

    Dined on March 9, 2019

    overall5food5service5ambience5
    We loved it and would highly recommend! HUGE portions and great atmosphere. Thank you!
  23. FB

    FrankB

    Saxony

    3 reviews

    4.0

    3 reviews

    Dined on March 8, 2019

    overall4food4service4ambience4
    Schöes typisch kölsches Brauhaus mit guten Service und leckerem Essen
  24. M

    Markus

    Frankfurt

    2 reviews

    4.0

    2 reviews

    Dined on March 3, 2019

    overall4food5service2ambience1
    Abieiente ist unten schöner, oben ungemütlich. Essen hervorragend, Kellner gewöhnungsbedürftig
  25. OT

    OpenTable Diner

    Munich

    13 reviews

    vip
    5.0

    13 reviews

    Dined on March 3, 2019

    overall5food5service5ambience5
    Einen herzlichen Dank an den Köbes. Der perfekte Einstieg in einen wunderschönen Abend
  26. OT

    OpenTable Diner

    Exclusive

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on March 3, 2019

    overall5food5service5ambience5
    Wir hatten erneut einen sehr schönen Aufenthalt im Sünder im Walfisch erleben dürfen. Schöne Atmosphäre, sehr freundliches Personal und eine sehr gute bürgerliche Küche. Wer ein gutes und geschmackvolles Kölsch trinken möchte ist dort genau richtig. Für kleine und große Gruppen können wir dieses schmucke Lokal absolut weiter empfehlen.
  27. OT

    OpenTable Diner

    Cologne Area

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on March 1, 2019

    overall4food3service5ambience5
    Wie immer sehr schön. Und wie immer kehrt man im Walfisch ein. Beim Karneval muss man allerdings die gewohnt gute Atmosphäre etwas zurückschrauben. Einziger Kritikpunkt war mein Tartar für nahezu 16,- €. Für mich war die Portionv sehr überschaubar. Das hat mich enttäuscht.
  28. B

    Bacomtois

    Dusseldorf Area

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 23, 2019

    overall5food5service5ambience4
    Traditionnel restaurant in the heart of the old Town. Good food, nice ambiance. Noise level (groups of young men) incredibly high.
  29. PN

    PeteN

    Manchester

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on February 23, 2019

    overall5food5service5ambience5
    Visited with my fiancée on our last night in Köln. Great vibe and really friendly staff. Beer is brilliant and food is delicious. Also not expensive!
  30. OT

    OpenTable Diner

    Cologne Area

    4 reviews

    4.0

    4 reviews

    Dined on February 12, 2019

    overall4food3service5ambience4
    Nettes Ambiente, das Essen ist gut, hat aber nicht so doll vom Hocker gehauen, die Bedienung war super nett und zuvorkommend. Grundlegend hat der permanente Essengeruch etwas gestört, aber...wir kommen dennoch wieder...u.a. auch um zu schauen, ob wir vielleicht nur den einen Tag erwischt haben, der vielleicht nicht so perfekt aus unserer Sicht war. 😉
  31. OT

    OpenTable Diner

    Cologne Area

    5 reviews

    4.0

    5 reviews

    Dined on February 9, 2019

    overall4food4service4ambience4
    war wie immer gut, nette Bedienung, sehr leckeres Essen, gerne wieder
  32. S

    Schatten

    Cologne Area

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 7, 2019

    overall5food5service5ambience4
    Klasse Team dort vor Ort. Sehr empfehlenswert. Hatten einen lustigen Abend. Vielen Dank
  33. OT

    OpenTable Diner

    Berlin

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on February 7, 2019

    overall5food5service5ambience5
    Zum wiederholten Male dort essen gewesen! Echte Kölsche Gastfreundschaft. Sehr gutes Essen und lecker Kölsch!
  34. S

    Sammy

    Cologne Area

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 3, 2019

    overall5food4service5ambience5
    Das Essen war sehr lecker ( schade das nur ein vegetarisches Menü angeboten wurde) der Kellner sehr freundlich und lustig. Wir hatten einen sehr schönen Abend. Vielen Dank wir kommen öfter.
  35. OT

    OpenTable Diner

    Cologne Area

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on February 2, 2019

    overall4food4service5ambience5
    Es war sehr schön und hat viel Spaß gemacht. Gerne wieder
  36. F

    Frank

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on February 2, 2019

    overall4food3service5ambience5
    Eigentlich war alles bestens, das Essen hätte nur etwas wärmer sein müssen.
  37. S

    Stelue

    Cologne Area

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 1, 2019

    overall5food4service4ambience5
    Wunderschönes altes Wirtshaus mitten in der Kölner Altstadt. Speisen sind frisch zubereitet und lecker. Am Wochenende recht voll- reservieren sinnvoll.
  38. S

    Stevej54

    Chicago

    8 reviews

    4.0

    8 reviews

    Dined on January 27, 2019

    overall4food4service5ambience5
    Good food and quick service, really good value for K Money
  39. S

    Schnecke

    North Rhine-Wes

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on January 20, 2019

    overall5food5service5ambience5
    Wir waren zum 1. Mal dort und fanden es tatsächlich authentisch und vor allem köstlich.
  40. B

    Bruns

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on January 18, 2019

    overall5food5service5ambience5
    War ein schöner Abend, mit gutem Essen und ausgezeinetem Service. Gerne wieder.

FAQs

Sünner im Walfisch is rated 4.5 stars by 220 OpenTable diners.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable.

Make a reservation

2 people

7:00 PM


Google Map for Sünner im Walfisch

Salzgasse 13, Köln, NW 50667

Additional information

  • Neighborhood

    Cologne

  • Hours of operation

    Thu 5:00 pm–1:00 am Fri–Sun 12:00 pm–1:00 am

  • Cuisines

    Brewery, German

  • Dining style

    Casual Dining

  • Dress code

    Casual Dress

  • Parking details

    Parkhaus Heumarktgarage 100m entfernt

  • Public transit

    Bahnlinie 1 Heumarkt 200m entfernt

  • Payment options

    Eurocheque Card, MasterCard, Visa

  • Executive chef

    Marco Truisi

  • Additional

    Beer, Counter Seating, Non-Smoking, Outdoor Smoking Area, Wine

Copyright © 2022 OpenTable, Inc. 1 Montgomery St Ste 700, San Francisco CA 94104 - All rights reserved.
OpenTable is part of Booking Holdings, the world leader in online travel and related services.
Booking LogoPriceline LogoKAYAK LogoAgoda LogoRentalcars LogoOpenTable Logo