Enable JavaScript to run this app.
Skip to main content
OpenTable logo
  1. Home
  2. United States
  3. Tampa / Central Florida West
  4. Lakeland
  5. Lakeland
Terrace Grille, Lakeland, FL

Terrace Grille

4.1
4.1
700 Reviews
$30 and under
Unspecified
Lakeland's prominent upscale dining location for all generations to gather and celebrate. An elegant urban oasis in the heart of Downtown, we are recognized for our historic floor-to-ceiling arched windows, black and white patterned floors, and dramatic pecky cypress patterned ceilings. Our scratch kitchen features the freshest ingredients, local offerings, and sustainably sourced and humanely raised proteins. In our kitchen, we make every item fresh in-house daily.

Make a reservation

2 people

7:00 PM


Booked 5 times today

Order delivery or takeout

Dining areas

Additional information

  • Dining style
    Fine Dining
  • Price
    $30 and under
  • Cuisines
    Unspecified
  • Hours of operation
    Mon–Thu 5:00 pm–9:00 pm Mon–Fri 7:00 am–10:00 am Mon–Fri 11:00 am–2:00 pm Fri, Sat 5:00 pm–10:00 pm Sat, Sun 7:00 am–2:00 pm
  • Phone number
    (863) 603-5420
  • Payment options
    AMEX, Discover, Mastercard, Visa
  • Dress code
    Business Casual
  • Executive chef
    Patrick Baird
  • Private party facilities
    Choose from multiple luxurious event spaces where people can celebrate life's happy milestones, join together with their family, or establish business goals.
  • Neighborhood
    Lakeland
  • Cross street
    Main Street & Massachusetts
  • Parking details
    Hotel Parking
  • Additional
    Banquet, Bar/Lounge, Beer, Cocktails, Corkage Fee, Counter Seating, Entertainment, Full Bar, Gluten-free Options, Happy Hour, Non-Smoking, Patio/Outdoor Dining, Patio/Outdoor Dining, Private Room, Takeout, Vegan, View, Weekend Brunch, Wheelchair Access, Wine

What 700 people are saying

Overall ratings and reviews

Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant

4.1
4.1 based on recent ratings
  • 4Food
  • 4.1Service
  • 4.4Ambience
  • 3.7Value

NoiseModerate

700 Reviews
  1. KimH

    Orlando

    13 reviews

    5.0

    13 reviews

    Dined 2 days ago

    1. Overall 5
    2. Food 4
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Great lunch! Food was very good. My sister said her Ruben sandwich was fabulous the best she ever had. Beautiful restaurant and service was perfect.

    Is this helpful?

  2. TJ100

    Tampa

    72 reviews

    vip
    5.0

    72 reviews

    Dined 2 days ago

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 3
    Very quiet at the restaurant last night, fitting for 8pm on a Monday. But the kitchen crew did a fine job delivering a high quality meal.

    Is this helpful?

  3. LakelandDiner

    Tampa

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined 5 days ago

    1. Overall 3
    2. Food 4
    3. Service 3
    4. Ambience 3
    What a beautiful, historic hotel restaurant that made for an entirely underwhelming dining experience. The hostess and servers were robotically bored with their job and service is a huge factor in a wonderful dining experience. Going out for a Saturday night date in a nearly empty restaurant, we were seated with the elevator directly behind us and with that came all the noise of a hotel. The food was good, but little things were off for the price and ambiance. Overall, completely underwhelming and we won’t be back.
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    Thank you for sharing your experience with us, and we're sorry to hear that your dining experience did not meet your expectations. Providing attentive and engaging service is a top priority for us, and we regret that we fell short in this regard. Additionally, we apologize for seating you near the elevator and for the noise disturbance. We understand how important ambiance is to the overall dining experience, and we regret that this aspect did not meet your expectations. While we're glad to hear that you found the food to be good, we understand that it's the finer details and overall atmosphere that truly make a dining experience exceptional. Your feedback is invaluable to us, and we're disappointed to hear that you won't be returning, but we hope that you'll give us another opportunity.

    Is this helpful?

  4. OpenTable Diner

    San Diego

    10 reviews

    3.0

    10 reviews

    Dined 5 days ago

    1. Overall 3
    2. Food 4
    3. Service 2
    4. Ambience 3
    Went to dinner with friends here… the ambiance was nice, big windows, color scheme was pretty but the noise level was a little loud. Menu was not large, so if you are a picky eater, this may not be a good choice. Filet was great, but a bit pricey. Drinks were mediocre and expensive. Waitress was meh and seemed a bit agitated by our group. Not sure why when we ordered drinks, appetizers, food and dessert with our bill being more than $600! Won’t be back…
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    Thank you for sharing your experience with us. We're glad to hear that you appreciated the ambiance of our restaurant, although we apologize for any inconvenience caused by the noise level. We understand that a limited menu may not cater to everyone's preferences, and we appreciate your feedback on this matter. We're concerned to hear about your experience with our service. Providing attentive and friendly service is a priority for us, and we apologize if your interactions with our waitress fell short of your expectations. Your feedback is valuable to us, and we're sorry to hear that you won't be returning. We hope you'll reconsider, as we'd love the opportunity to provide you with an exceptional dining experience. Thank you again for sharing your thoughts, and have a wonderful day!

    Is this helpful?

  5. OpenTable Diner

    Tampa

    4 reviews

    1.0

    4 reviews

    Dined 5 days ago

    1. Overall 1
    2. Food 2
    3. Service 1
    4. Ambience 5
    From time of arrival with a reservation to getting order taken was 40 minutes. Staff was really busy paid little to bare minimum attention to our table. Steak was ordered well done and it was provided burned on the outside and medium done inside. Complimentary bread while we waited would’ve been nice.
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    Thank you for sharing your experience with us, and we apologize for the delays you received during your visit. It's disappointing to hear that we didn't meet your expectations in terms of prompt service and food quality. We understand the importance of timely service, especially when you have a reservation, and we apologize for the 40-minute delay. Furthermore, we apologize that you did not receive your complimentary bread. We will consider how we can improve the guest experience while waiting for orders to be taken. We appreciate your valuable feedback, as it helps us identify areas where we can improve. We hope you'll consider giving us another opportunity to serve you and demonstrate the high standards we aim to uphold. Thank you and have a wonderful day!

    Is this helpful?

  6. FrankM

    Tampa

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined 7 days ago

    1. Overall 5
    2. Food 4
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    The Terrace Grill was a special experience for myself and my wife. The attention to detail in the presentations of everything was astonishing, from the decorum, the food and especially the staff. This was not just a dinner out, it was a memorable experience. The Terrace Grill takes fine dining to a high level without the stuffiness. We recommend getting an inside table, though next time we want to experience the terrace with its view of the lake.
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    Thank you for sharing your wonderful experience at The Terrace Grill! We're thrilled to hear that you and your wife had such a memorable dining experience with us. It's fantastic to know that our attention to detail in presentation, decor, food, and staff service contributed to making your evening special. We take great pride in providing fine dining experiences. We're delighted that you appreciated our approach. We truly appreciate your kind words and your recommendation. It was our pleasure to serve you, and we look forward to welcoming you back to The Terrace Grill for another exceptional dining experience, whether it's inside or on the terrace!

    Is this helpful?

  7. SueB

    Tampa

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined 7 days ago

    1. Overall 2
    2. Food 2
    3. Service 2
    4. Ambience 3
    Went yesterday for Valentines, our reservation was for 8:30 end up being at 9:15 because apparently they were just full. Purchased the lake view dinning room which included a rose and some chocolates which they never gave us. Service was way average, we requested a sparkling water at our arrival and it never came. My pasta was overcooked and dry , my husband’s food was cold. The place looks good but nothing else. I don’t know where all this good reviews come from because this restaurant and the food is way below average for the price. Never going back.
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    We're truly sorry to hear about your disappointing experience on Valentine's Day. Please accept our sincere apologies for the delay in seating you. This is certainly not the level of service we strive to provide, especially on such a special occasion. We apologize for any inconveniences caused and any quality issues you experienced. Consistency and excellence in both food and service are paramount to us, and we regret that we failed to deliver. Your feedback is incredibly valuable to us, and we will use it to address the areas where we fell short and make the necessary improvements to ensure that such lapses do not occur in the future. We understand your disappointment, and we would appreciate the opportunity to make things right.

    Is this helpful?

  8. RobinA

    Tampa

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined 7 days ago

    1. Overall 4
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Their food is delicious. Service is attentive. The ambience is an important element too.
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    Thank you for sharing your positive experience with us! We're delighted to hear that you enjoyed our delicious food, attentive service, and the inviting ambience. Providing a memorable dining experience is our top priority, and we're thrilled that we hit the mark during your visit. We appreciate your support and look forward to welcoming you back for another delightful meal soon!

    Is this helpful?

  9. WallyB

    Tampa

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on February 14, 2024

    1. Overall 3
    2. Food 4
    3. Service 3
    4. Ambience 3
    Overpricesd. Made us wait with a reservation while they seated some without a reservation.

    Is this helpful?

  10. Layna

    Las Vegas

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 14, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 4
    3. Service 4
    4. Ambience 4
    Food was great. The Granita (dessert) was much too tart....inedible. Other than that, everything was delicious. We'll be back.

    Is this helpful?

  11. TroyM

    Tampa

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 14, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    We have eaten at the Terrace several times and always have great experiences.

    Is this helpful?

  12. Stephen

    Nashville

    3 reviews

    5.0

    3 reviews

    Dined on February 14, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 4
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    A nice place to have a nice dinner. The food isn't transcendent but it's good enough to justify the price. Very good service from the waitress and GM.

    Is this helpful?

  13. JoeP

    Greater Boston

    4 reviews

    3.0

    4 reviews

    Dined on February 14, 2024

    1. Overall 3
    2. Food 3
    3. Service 2
    4. Ambience 4
    Manager sat us and brought over the food menu, wine list and a mix drinks menu on that menu had food items also. when the waitress came over to take our order. she told us we could not order from that menu because we were not sitting in the bar. so why were we given that menu and to all the other dinners?
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    Thank you for bringing this matter to our attention. We sincerely apologize for the confusion and inconvenience you experienced regarding the menus during your visit. Our bar bites menu is only available at the bar, and we apologize for our menu not being clear. It seems there was a miscommunication or oversight on our part, and we regret any frustration it may have caused. We strive to provide a seamless and enjoyable dining experience for all our guests, regardless of where they are seated in the restaurant. We hope you'll consider giving us another opportunity to exceed your expectations and provide you with the exceptional dining experience you deserve. Please don't hesitate to reach out to us directly if there's anything else we can do to make amends.

    Is this helpful?

  14. BurtM

    Tampa

    4 reviews

    5.0

    4 reviews

    Dined on February 13, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Great place with great service. Lucy is the best. Thanks to all of you.
    Terrace GrilleResponded 3 days ago
    Thank you so much BurtM for this beautiful 5 star review! We are so happy to hear that you enjoyed the service, and that you enjoyed your dinning experience with us. We hope to welcome you again soon. If there is anything that we can do to enhance your next dinning experience with us please do not hesitate to let us know. Thank you again, and have a great day!

    Is this helpful?

  15. OpenTable Diner

    Tampa

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 10, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Great experience! Food, drinks, service and atmosphere were all amazing. A little pricey, but felt it was warranted. Very impressed with our recent visit!
    Terrace GrilleResponded on February 14, 2024
    Thank you for the five-star rating! We appreciate your support and hope to welcome you back soon for another enjoyable experience. If there is anything we can do to make your next dinning experience with us even more enjoyable with us next time, please do not hesitate to reach out to us and let us know. Thank you again, and have a fantastic day!

    Is this helpful?

  16. George

    Orlando

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on February 9, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Great food, service was incredible, highly recommended for date night!
    Terrace GrilleResponded on February 14, 2024
    Thank you for your wonderful review! We're thrilled to hear that you enjoyed the great food and found our service to be incredible during your date night with us. It's always a pleasure to create memorable experiences for our guests, and we're honored to have earned your recommendation. We look forward to welcoming you back for another fantastic dining experience soon!

    Is this helpful?

  17. OpenTable Diner

    Philadelphia

    2 reviews

    3.0

    2 reviews

    Dined on February 4, 2024

    1. Overall 3
    2. Food 1
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Was there for breakfast. Food was good for two of us. Third person took a bite of bacon and found a long blonde hair wrapped around the bacon. Not just on top but wrapped around. Reordered meal. But we were grossed out. Probably not eat there again. I didn’t ask but I don’t think they should have charged us for that meal.
    Terrace GrilleResponded on February 7, 2024
    We sincerely apologize for the unpleasant experience you encountered during your breakfast at our establishment. We understand the distressing situation that you faced, and we deeply regret that this occurred. Maintaining cleanliness and food quality is of utmost importance to us, and we are investigating this incident with our team. Your feedback is valuable to us, and we appreciate you bringing this matter to our attention. We hope you will reconsider and give us another chance to provide you with a much-improved dining experience. Thank you for your understanding.

    Is this helpful?

  18. RobertP

    Orlando

    29 reviews

    vip
    2.0

    29 reviews

    Dined on February 4, 2024

    1. Overall 2
    2. Food 1
    3. Service 1
    4. Ambience 5
    We we’re looking for nice new place to have dinner In the Lakeland area The establishment was very pretty, The service was absolutely horrible The food took forever to arrive. such a big disappointment.
    Terrace GrilleResponded on February 7, 2024
    We're sorry to hear about your disappointing experience at the Terrace. While we're pleased that you found our establishment to be visually appealing, we're deeply concerned about the service and the wait time for your food. This does not align with our standards of excellence, and we apologize for falling short of your expectations. We appreciate your feedback and will take immediate steps to address the issues you've raised. We hope you'll consider giving us another opportunity to provide you with the exceptional dining experience you deserve. Thank you for bringing this to our attention.

    Is this helpful?

  19. OpenTable Diner

    Tampa

    3 reviews

    vip
    5.0

    3 reviews

    Dined on February 3, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 3
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    The menu is small for a Saturday brunch. We’d go back but to try the dinner options. Drinks were good. So were the apps. Breakfast was moderate.

    Is this helpful?

  20. AnnH

    Miami

    7 reviews

    5.0

    7 reviews

    Dined on January 31, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Delicious venison rib and filet . Happy hour menu is available 4-7 weekdays with a variety of fun choices. We had interesting and tasty cocktails and dinner. Every bite was fantastic.
    Terrace GrilleResponded on February 1, 2024
    Thank you for sharing your dining experience with us! We're thrilled to hear that you enjoyed our delicious venison rib and filet. Our team takes great care in selecting and preparing top-quality ingredients to ensure that every dish exceeds your expectations. It's fantastic to know that you also had a great time exploring our happy hour menu, with its variety of fun choices. We're delighted that you found our cocktails interesting and tasty, adding to the enjoyment of your evening. We strive to make every bite memorable, and we're thrilled that you found every aspect of your meal to be fantastic. Thank you for choosing to dine with us, and we look forward to welcoming you back soon for another wonderful culinary experience!

    Is this helpful?

  21. DallasH

    Mississippi

    2 reviews

    3.0

    2 reviews

    Dined on January 30, 2024

    1. Overall 3
    2. Food 3
    3. Service 3
    4. Ambience 4
    Need more choices for sides, no baked potatoes. Service is not good.
    Terrace GrilleResponded on February 1, 2024
    Thank you for sharing your feedback with us. We apologize that your experience did not meet your expectations regarding the variety of side choices and the quality of service. We take your comments seriously and will work diligently to address these areas. We will take your suggestion regarding our options of sides into consideration as we review and refine our menu offerings. Additionally, we regret to hear that the service fell short of what you deserve. Providing attentive and efficient service is paramount to us. Your feedback helps us identify areas for improvement, and we appreciate your honesty. We hope you'll consider giving us another opportunity to provide you with a more enjoyable dining experience in the future. Thank you for bringing these concerns to our attention.

    Is this helpful?

  22. ElizabethH

    Tampa

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on January 30, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    A great place for a lovely breakfast with friends!
    Terrace GrilleResponded on January 31, 2024
    Thank you so much for this fantastic 5 star review! We are always pleased when our guests are pleased!. We are so happy that you were able to enjoy yourself here with friends as well. Showing our guests a good time is kind of our thing! It was lovely to have you dine with us and, we hope to see you again soon. Have a wonderful day!

    Is this helpful?

  23. OneTiredMama

    Tampa

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on January 27, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    My husband and I enjoyed a much needed date night at Terrace Grille. The waiter was very attentive and knowledgeable, recommending dishes upon request. We ordered the venison and chicken as entrees, both were cooked perfectly and full of flavor. The manager checked on us after our entrees were delivered ,making sure everything was to our satisfaction. We highly recommend this restaurant.
    Terrace GrilleResponded on January 29, 2024
    Thank you for choosing Terrace Grille for your much-needed date night! We're delighted to hear that you and your husband had a fantastic experience with us. It's wonderful to know that our waiter provided attentive and knowledgeable service, and that you enjoyed the recommendations. We take pride in ensuring that each dish is cooked perfectly and bursting with flavor, so we're thrilled that both the venison and chicken met your expectations. Our manager's check-in reflects our commitment to ensuring every guest's satisfaction. We truly appreciate your recommendation and look forward to welcoming you back again soon!

    Is this helpful?

  24. MikeM

    Tampa

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on January 26, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 4
    Wonderful setting, excellent service, outstanding food, I wish we lived closer. Perfect for Valentines Day.
    Terrace GrilleResponded on January 29, 2024
    Thank you so much for your glowing review! We're thrilled to hear that you enjoyed our setting, service, and food during your visit. It's wonderful to know that you found the experience perfect for Valentine's Day. We hope that you will join us on that day! We understand the sentiment of wishing you lived closer – perhaps it gives you something to look forward to on your next visit. We can't wait to welcome you back! Have a wonderful day!

    Is this helpful?

  25. JamesJ

    Tampa

    59 reviews

    vip
    5.0

    59 reviews

    Dined on January 21, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Great Breakfast and Brunch 2 Days in a Row. Terrace Grill is a place you will want to come back to dine again and again.
    Terrace GrilleResponded on January 23, 2024
    Thank you for your fantastic review! We're thrilled to hear that you enjoyed yourself at the Terrace two days in a row! It's always a pleasure to know that our guests find our establishment the place they want to return to dine again and again. We appreciate your positive feedback, and we look forward to providing you with many more delightful dining experiences. If there's anything specific you loved or if you have any suggestions for making your future visits even better, please let us know. Your satisfaction is our priority, and we're grateful for your continued patronage. Thanks again, and have a great day!

    Is this helpful?

  26. OpenTable Diner

    Orlando

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on January 20, 2024

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 1
    4. Ambience 3
    The food and dining area were to die for. The service however left something to be desired. Our server continuously denied basic things like a glass of wine or even sugar for our coffee stating “the kitchen doesn’t really do sugar like that.” Upon asking another service we were met with “yes! Of course”. I’m not sure if it was an off day but our server did not contribute much to the experience. Outside of that; the food itself, the decor, and the other staff were a delight and a great lakeland find. I would return provided a different server.
    Terrace GrilleResponded on January 21, 2024
    Thank you for taking the time to share your feedback with us. We're thrilled to hear that you enjoyed the food, dining area, decor, and the other staff at our restaurant. We truly appreciate your positive comments! It is disappointing to hear that your requests were denied. We understand the importance of attentive and accommodating service, and we apologize for falling short in this regard. Your feedback is valuable to us, and we will address this issue to ensure that such incidents are not repeated. We appreciate your understanding and hope to have the opportunity to serve you again in the future. If you decide to return, please feel free to reach out to us in advance. Thank you for your time, and have a wonderful day!

    Is this helpful?

  27. HaleyP

    Orlando

    9 reviews

    5.0

    9 reviews

    Dined on January 20, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Julia provided fantastic service including excellent recommendations. The food was fresh and delicious. Beautiful space and one of my fav places to dine when visiting Lakeland.
    Terrace GrilleResponded on January 23, 2024
    Thank you so much for your wonderful review! We're thrilled to hear that our team member provided you with fantastic service and excellent recommendations. It's great to know that you enjoyed the fresh and delicious food. We take pride in our beautiful space, and we're honored to be one of your favorite places to dine when visiting Lakeland. Your positive feedback is truly appreciated, and we look forward to welcoming you back for more delightful experiences. If there's anything specific you loved or if you have any suggestions for improvement, feel free to let us know. We value your input and aim to consistently provide exceptional service and cuisine. Thank you for choosing us, and have a fantastic day!

    Is this helpful?

  28. JamesJ

    Tampa

    59 reviews

    vip
    5.0

    59 reviews

    Dined on January 20, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    This is a great Restaurant for Breakfast or Brunch! Friendly Staff and a nice variety of menu items. They have fresh food daily. Great place to go by yourself or with others.
    Terrace GrilleResponded on January 21, 2024
    Thank you JamesJ for the wonderful and much appreciated 5 star review! We are always pleased when our guests are pleased! If there is anything that we could be doing even better to enhance your experience please do not hesitate to reach out to us, and let us know. Thank you for your time, and we look forward to you dinning with us again at the Terrace Grille!

    Is this helpful?

  29. PatriciaC

    Tampa

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on January 17, 2024

    1. Overall 3
    2. Food 2
    3. Service 4
    4. Ambience 4
    We drove from Clearwater to Lakeland, had cousins from New York and cousin from Sarasota . Nobody really enjoyed their food. Monkfish was so small and extremely spicy. No sides came with it. Scallops were undercooked. Had to be sent back. The chicken was so dry it was only half eaten.. we all traveled a distance, hadn't seen each other for a few years. So sorry but it was a real disappointment.
    Terrace GrilleResponded on January 19, 2024
    We sincerely apologize that you did not enjoy your dining experience at the Terrace Grille. It's disheartening to hear that so much effort was put into your trip, and in the end you did not enjoy your meal. This falls short of the standards we strive to maintain. We understand the significance of the occasion and the effort it took for all of you to gather. Please know that your feedback is taken seriously, and we are committed to addressing these issues with our culinary team to prevent similar occurrences in the future. If you would consider giving us another chance, we would love the opportunity to make amends and provide a much-improved dining experience for you and your cousins. Please feel free to reach out to us directly so we can discuss your concerns further.

    Is this helpful?

  30. Jmatthewc

    Orlando

    10 reviews

    2.0

    10 reviews

    Dined on January 15, 2024

    1. Overall 2
    2. Food 3
    3. Service 2
    4. Ambience 5
    We had 5:00 dinner reservations and thought we would have a drink at the bar before dinner. Arriving at 4:30, we were told the bar didn’t open until 5:00, but the bar keep said if we came back in about 15 she would be ready. We did, and that was the best part of the experience. Old Fashioned and Negroni were spot on with a generous pour. Went to our table shortly after 5:00, ordered charcuterie board, salads, and each had scallops. Board arrived within a couple of minutes, obviously pulled out of a cooler. Cheddars cheese had started to go dry. Other cheese were good, but overall lack luster. We were not half way though the board and salads arrived. Lettuce was slightly wilted, seemed to have been sitting with dressing on it in a chiller as well. Finished our board and started salads as entrees arrived at the table. Scallops were great! Noticed the same service at other tables, the wait staff seemed to have no understanding of pacing the meal. I had asked for a quiet table when placing the reservation as it was our anniversary, but table was in path from kitchen to rest of restaurant next to a family with a mostly well behaved infant and across from a lady dining with her chihuahua. We will stop back in the bar for sure, atmosphere is awesome, but will dine in one of lakelands other restaurants next time. As for cleanliness, spot on! Bottle of cleaner and rag stayed on the half wall beside me through the entire meal…..
    Terrace GrilleResponded on January 19, 2024
    Thank you for sharing your feedback with us. We appreciate your visit on such a special occasion, your anniversary. We're delighted to hear that the bar experience was enjoyable. However, we sincerely apologize for the challenges you faced during your meal. Your insights are valuable to us, and we assure you that we will address these issues with our culinary and service teams to enhance the overall dining experience. We also apologize for the seating arrangement not meeting your expectations on such a significant day. We understand the importance of a quiet and pleasant atmosphere for celebrating special occasions. If you decide to return, please feel free to contact us in advance, and we'll ensure a more tailored and enjoyable experience. Thank you for your time, and have a great day!

    Is this helpful?

  31. KylieS

    San Antonio

    1 review

    1.0

    1 review

    Dined on January 13, 2024

    1. Overall 1
    2. Food 1
    3. Service 2
    4. Ambience 3
    I ordered the Cacio e Pepe and it was DISGUSTING. It tasted like it was pure salt, like not just salty, something was very wrong with the dish. I would’ve said something to the waiter but they never asked how our food was. No one at our table liked their food, but we all agreed mine was inedible. The restaurant also reeked of natural gas smell.
    Terrace GrilleResponded on January 19, 2024
    We sincerely apologize for the disappointing experience you had during your recent visit. Your feedback is extremely valuable, and we appreciate you taking the time to share your concerns. This is certainly not the experience we aim to provide. We understand the importance of a well-balanced and flavorful dish, and we regret that we fell short on this occasion. We regret that our staff didn't inquire about your dining experience during the meal. We strive to provide attentive service, and we will use your feedback to reinforce the importance of regular check-ins with our guests. We understand your disappointment, and we appreciate your honesty. Thank you for bringing this to our attention, and we hope to have the chance to regain your trust. Thank you, and have a wonderful day!

    Is this helpful?

  32. BillB

    Tampa

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on January 13, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Excellent food - the Delmonico was perfect. The roasted mushrooms were Devine. Jasmin our server was attentive and recommended a delicious dessert. I think it is the best in Lakeland!
    Terrace GrilleResponded on January 19, 2024
    Thank you so much for your fantastic review! We are thrilled to hear that you enjoyed the Delmonico and the roasted mushrooms. It's wonderful to know that our team member provided attentive service and recommended a delicious dessert, making your dining experience memorable. We truly appreciate your kind words and are honored to be considered the best in Lakeland. We look forward to welcoming you back for another delightful culinary experience! Have a fantastic day!

    Is this helpful?

  33. BrandonJ

    Chicago

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on January 10, 2024

    1. Overall 3
    2. Food 2
    3. Service 3
    4. Ambience 2
    I expected better. The food is mediocre at best. I won’t return. It was a birthday dinner and I was highly let down by the experience. Service was average.
    Terrace GrilleResponded on January 19, 2024
    We sincerely apologize for falling short of your expectations during your recent birthday dinner. We're truly disappointed to hear that the food was not up to par, and we understand the impact this had on your overall experience. Your feedback is important to us, and we take it seriously. We would appreciate the opportunity to learn more about your specific concerns and address them directly. If you could provide more details or contact us directly, we would be grateful for the chance to make things right. We understand the significance of celebrating special occasions, and we regret that we did not meet your expectations on this important day. Please know that your experience does not reflect our usual standards, and we are committed to improving. Thank you and have a great day!

    Is this helpful?

  34. VinceD

    West Palm Beach

    26 reviews

    vip
    5.0

    26 reviews

    Dined on January 6, 2024

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 4
    Food was unexpectedly delicious for a hotel restaurant! Service was good
    Terrace GrilleResponded on January 7, 2024
    Thank you for taking the time to share your positive experience! We're delighted to hear that you found the food unexpectedly delicious! We always strive to exceed our guest's expectations. We appreciate your kind words about the service. Providing a delightful dining experience is our priority, and we're thrilled that we met your expectations. We look forward to welcoming you back for another enjoyable visit! Have a wonderful day!

    Is this helpful?

  35. KimberlyS

    Tampa

    1 review

    2.0

    1 review

    Dined on January 1, 2024

    1. Overall 2
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 2
    The food was great. Drinks were great. But this was not a party that was worthy of $50 a person. The live music was actually a DJ. The lights stayed bright the entire time. Champagne was once at the end (excellent champagne though). There was a tiny room for dancing. No party favors.
    Terrace GrilleResponded on January 7, 2024
    Thank you for sharing your feedback with us. We're delighted to hear that you enjoyed the great food and drinks during your visit. However, we apologize if the overall experience did not meet your expectations for the price. We understand the importance of creating a memorable atmosphere for special events, and we apologize if we fell short in certain aspects. We appreciate your honest feedback, as it helps us identify areas for improvement. We strive to provide exceptional value for the price, and your comments will be taken into consideration as we evaluate and enhance our offerings. We hope you'll consider giving us another opportunity to exceed your expectations in the future. Thank you for your time to share with us, and we hope you have a fantastic day!

    Is this helpful?

  36. SahidB

    Tampa

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on January 1, 2024

    1. Overall 3
    2. Food 3
    3. Service 2
    4. Ambience 4
    When I arrived with a reservation I had to wait almost 10 minutes for a table to be found for me. People even arrived after me and they were attended to before me. Food was OK for the price. I ordered a drink (margarita) and it tastes horrible, I think something was expired, but I asked them to change it for another one and the second one was better. It is a nice place, the waiters need to be a little more attentive and charismatic with customers.
    Terrace GrilleResponded on January 7, 2024
    Thank you for taking the time to share your feedback with us. We sincerely apologize for the wait you experienced upon arrival and any inconvenience it may have caused. We regret that your first drink did not meet your expectations, and we're glad that the issue was resolved when you brought it to our attention. Your feedback about the service and the need for more attentiveness and charisma from our waitstaff is valuable. We will use this information to enhance our team's training and customer interaction. We appreciate your honest review, and we hope that you will consider giving us a chance to provide you with an improved dining experience in the future. Thank you for your time, and have a fantastic day!

    Is this helpful?

  37. OpenTable Diner

    Coastal Georgia

    1 review

    4.0

    1 review

    Dined on December 31, 2023

    1. Overall 4
    2. Food 4
    3. Service 2
    4. Ambience 4
    I’m disappointed that my request for a birthday dessert and toast was not included.
    Terrace GrilleResponded on January 7, 2024
    We sincerely apologize for the oversight regarding your birthday celebration. It's disheartening to hear that your request for a birthday dessert and toast was not fulfilled. Your special occasions are important to us, and we regret any disappointment this may have caused. Please know that we take your feedback seriously, and we will address this issue with our team to ensure that such oversights are corrected in the future. We appreciate your understanding, and we hope you'll give us another opportunity to make it up to you on your next visit. If there's anything specific you would like us to address or if you have further suggestions, please feel free to share. Thank you for bringing this to our attention, have a wonderful day!

    Is this helpful?

  38. JanetK

    Tampa

    1 review

    3.0

    1 review

    Dined on December 31, 2023

    1. Overall 3
    2. Food 4
    3. Service 1
    4. Ambience 5
    The food was decent. We had the crab cake, tuna tartar, monkfish, mushrooms, & creamed spinach. We were greeted promptly & seated at a pleasant table. Our server quickly took our drink order, delivered drinks in timely fashion, took our order, delivered the food & we did not see her again until time for the bill. Our drinks remained empty throughout the meal. Not one person offered to refill anything or get another glass of wine. As a previous server of fine dining, I know the importance of customer service. We will not be back unless someone else is footing the bill, & even then, we prefer to stay away. Chili’s gives better service.
    Terrace GrilleResponded on January 7, 2024
    Thank you for sharing your feedback with us. We appreciate your positive comments about the food and the prompt seating. However, we are sincerely concerned for the lapse in service you experienced during your visit. Providing attentive and exceptional service is a priority for us, and we regret that we fell short in this aspect during your dining experience. We understand the importance of delivering the dining experience you have come to the Terrace for, and your perspective as a former server of fine dining is particularly valuable to us. We hope you will consider giving us another chance to provide you with the level of service we wish to show our guests. Thank you for your time, and have a great day!

    Is this helpful?

  39. JefferyW

    Tampa

    2 reviews

    5.0

    2 reviews

    Dined on December 31, 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 5
    Our entire meal was excellent. I had never had scallop crudo. Only thing I as food came out one right after another. Hard to give a negative response on such quick service, but it was a little quick.
    Terrace GrilleResponded on January 7, 2024
    Thank you for sharing your positive experience with us! We're thrilled to hear that you enjoyed your entire meal, especially the scallop crudo. We appreciate your feedback about the prompt service, and while we're pleased that you received your food quickly, we also understand the importance of pacing for a more relaxed dining experience. We will take your comments into consideration as we strive to provide the best possible service. Your satisfaction is our priority, and we hope to have the opportunity to welcome you back for another delightful dining experience. If there's anything specific you'd like us to improve upon, please feel free to share. Thank you again, and have wonderful day!

    Is this helpful?

  40. Jonny

    Tampa

    1 review

    5.0

    1 review

    Dined on December 30, 2023

    1. Overall 5
    2. Food 5
    3. Service 5
    4. Ambience 4
    Our waitress was polite and perfect. When we engaged in conversation with her she responded appropriately. My wife and were so impressed with her character! A 19 year with so much poise and strength was impressive. So pleased we picked The Terrace for our Anniversary dinner :)
    Terrace GrilleResponded on January 7, 2024
    Thank you so much for sharing your positive experience at The Terrace! We are thrilled to hear that you had a wonderful anniversary dinner and that our waitress made a lasting impression on you both. It warms our hearts to know that she demonstrated poise and strength during your engagement in conversation. At The Terrace, we take pride in providing not just excellent food but also exceptional service, and it's truly gratifying to learn that your waitress contributed to making your anniversary celebration special. We will be sure to pass along your kind words to her. We appreciate you choosing us for such a special occasion, and we hope to have the pleasure of serving you again in the future. Thank you again, and have a fantastic day!

    Is this helpful?

Safety precautions

  • Cleaning & sanitizing

    • Surfaces sanitized between seatings
    • Common areas deep-cleaned daily
  • Screening

    • Sick staff prohibited in the workplace

FAQs

Terrace Grille offers takeout which you can order by calling the restaurant at (863) 603-5420.

Terrace Grille is rated 4.1 stars by 700 OpenTable diners.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable.

Make a reservation

2 people

7:00 PM


Booked 5 times today

Order delivery or takeout

Google Map for Terrace Grille

329 E Main Street, Lakeland, FL 33801

Dining areas

Additional information

  • Cross street
    Main Street & Massachusetts
  • Neighborhood
    Lakeland
  • Hours of operation
    Mon–Thu 5:00 pm–9:00 pm Mon–Fri 7:00 am–10:00 am Mon–Fri 11:00 am–2:00 pm Fri, Sat 5:00 pm–10:00 pm Sat, Sun 7:00 am–2:00 pm
  • Price
    $30 and under
  • Cuisines
    Unspecified
  • Dining style
    Fine Dining
  • Dress code
    Business Casual
  • Parking details
    Hotel Parking
  • Payment options
    AMEX, Discover, Mastercard, Visa
  • Executive chef
    Patrick Baird
  • Additional
    Banquet, Bar/Lounge, Beer, Cocktails, Corkage Fee, Counter Seating, Entertainment, Full Bar, Gluten-free Options, Happy Hour, Non-Smoking, Patio/Outdoor Dining, Patio/Outdoor Dining, Private Room, Takeout, Vegan, View, Weekend Brunch, Wheelchair Access, Wine
OpenTable
  • About Us
  • Blog
  • Careers
  • Press
More
Businesses
  • Restaurant reservation software
  • Industry insights
  • Hospitality resources
  • Marketing resources
  • Operation resources
  • How to open a restaurant
  • For restaurants
  • For restaurant groups
Join us on
  • Privacy Policy
  • Terms of Use
  • Cookies and Interest-Based Ads
  • Do Not Sell or Share My Personal Information
  • Cookie Preferences
Copyright © 2024 OpenTable, Inc. 1 Montgomery St Ste 500, San Francisco CA 94104 - All rights reserved.
OpenTable is part of Booking Holdings, the world leader in online travel and related services.
Booking Logo
Priceline Logo
KAYAK Logo
Agoda Logo
Rentalcars Logo
OpenTable Logo