Sonoma Grill

3.7
icon/ic_reviewCreated with Sketch.
88 Reviews
icon/ic_price_rangeCreated with Sketch.
$30 and under
icon/ic_cuisineCreated with Sketch.
American
Sonoma Grill has farm inspired dishes from the melting pot that is Northern California and the Sonoma County wine country. From dome oven pizzas to scratch made tacos to wild California steelhead, we're sure to please every appetite. We have 2 private rooms to accommodate private parties for groups of 10 up to 40. We are open 7 days a week. Open for lunch during weekdays.
What 88 People Are Saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
3.7based on recent ratings
3.8
food
4.0
service
4.0
ambience
3.6
value
Noise · Moderate
73% of people would recommend it to a friend
5
4
3
2
1
Sort by
Filters
T
San Francisco
1 review
Dined 2 days ago
Overall 3food 3service 5ambience 4

The service was wonderful, and I enjoyed the Roth Cabernet and ambience. The food was just ok, with odd pairings. My date got the salmon which was great but served on a huge pile of fries...strange, and my date wasn’t pleased. I ordered the lasagna, which was just ok, served with an arugula side salad which Was just that..arugula.

This restaurant has great potential; with some more imaginative menu options I would return.

UD
1 review
Dined 6 days ago
Overall 5food 5service 5ambience 5

Stopped in from out of town and we were very lucky to find this gem. Sonoma has an industrial modern feel and is very open. I ordered the Pork Chop and my wife ordered the Lamb. We were not disappointed. The wine list is great with many options, including flights. Our server Ashley was wonderful, very polite and laughed at all my jokes. The manager was great! He checked in on us and greeted us as we came in and left the restaurant.

OT
New York Area
8 reviews
Dined on September 11, 2019
Overall 4food 5service 4ambience 3

After arriving, we asked for quiet section and we were quickly informed that “there are no quiet places here” they had live music. It was loud and the singing quality was not good. Somewhat distracting.

B
Salt Lake City
28 reviews
Dined on September 1, 2019
Overall 1food 1service 1ambience 1

Partially, I think they were just having a bad night, having been overwhelmed by a huge party. However, some of the most basic things (food order, gin & tonic, silverware and napkins) were messed up. Their ideas about food are not good at all. They're going to have a hard time surviving almost directly across the street from a very good, very popular local brew pub.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Hello, Thank you for the review! I'd love to know more about your experience, please feel free to reach out by private message.

Report
EL
Chicago
1 review
Dined on August 26, 2019
Overall 1food 5service 2ambience 5

Manager was rude. Wine we wanted and lamb we wanted wasn’t offered. Manager had a smirk on his face the entire time we questioned. Good food - horrible management.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Hey EdLe, I'm sorry to hear about your poor experience. It's very important that we are resolving issues that come up. Thank you for the review, I'll reach out to you privately.

Report
HS
Salt Lake City
8 reviews
Dined on August 25, 2019
Overall 2food 3service 1ambience 5

There was an advertisement for a happy hour on Sunday’s. The management didn’t know anything about it. There was a wine special that was only a Cabernet Sauvignon. I thought that was an odd choice for a grill it’s not a steak house. The food was very average and seemed to be cooked by line cooks.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Hello, Thanks for coming in, I"m sorry to hear that you had a poor experience. We offer some drink specials on Sunday, for example $5 drafts and at times select wines at $5 or $7. I'd like to know more about the advertisement that brought you in and hopefully clear up any confusion for future guests.

Report
KW
1 review
Dined on August 23, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

We visited on a Friday evening. The service and food were great. 5 people in our party. We had the entrees for Halibut, Chicken, Lamb Shank and Pasta Puttanesca. No one was disappointed, everything was cooked to perfection. Prices were more than reasonable for the area. There was live music, a jazz guitarist that was really good. Would definitely go again.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Hey KurtW, Thank you so much for the review!! The music is amazing and we're happy you had such a great time.

Report
AS
1 review
Dined on August 16, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Quality of food was exceptional, flavor was exciting and unique, ambience was perfect for a date night, overall experience was fresh and so enjoyable. The service was above and beyond expectation.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Wow! Thank you so much Abigail!!

Report
OT
San Francisco
1 review
Dined on August 16, 2019
Overall 1food 1service 3ambience 1

Everything was bad about this place. The reviews said the tables were far apart so you could talk but the music was too loud The appetizers took forever to come out and the ribs where over cooked and cold. The stuffed mushroom were a sloppy mess of mushroom and sauce No one liked their entrees, most were over cooked and the drinks were watered down and wine pour small. All 6 of us had tummy aches the next day. They gave us a coupon for 25% off next time, we won’t go again for free.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Hey, Thank you so much for the review!! We will work hard to improve our guests experience in the future.

Report
LS
Salt Lake City
1 review
Dined on August 10, 2019
Overall 3food 2service 5ambience 5

The environment was great and the service was fantastic. Only complaint was one of our meals (Chicken parm sandwich with fries) arrived at our table cold and the chicken was soggy.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Hey LinS, We appreciate your review! Thanks for the compliment regarding the service and atmosphere. We will take the rest of your review very seriously regarding the Chicken Parmesan sandwich. Thank you so much!!

Report
JD
1 review
Dined on August 6, 2019
Overall 3food 2service 3ambience 4

One person in our group was served fried chicken instead of grilled Halibut. Another's order came out 20 min after the rest of the group.

Sonoma Grill
Responded on September 5, 2019

Hey JocobD, Thank you for joining us with a group! I'm sorry to hear about an issue with the food and I'd love to know more. We will take the issues highlighted in your review and work on them.

Report
r
Orlando
20 reviews
Dined on August 2, 2019
Overall 4food 4service 4ambience 4

Very good and creative dishes. The pork belly was excellent. Well appointed restuarant. Decent live music. Good service. Nothing was amazing, but everything was good with good service....a great night out for a good value.

Sonoma Grill
Responded on August 7, 2019

Hey RondMCD, Thanks for the review! We appreciate your feedback and are happy to hear you a a great night out. We'll continue to work on out cuisine and hope to see you again soon.

Report
F
Washington DC
9 reviews
Dined on August 1, 2019
Overall 3food 3service 5ambience 3

Restaurant was almost empty at 6:30, waiter was awesome, food was good- not great and over salted but good. Maybe I’ll just try a burger next time and go for lunch.

Sonoma Grill
Responded on August 7, 2019

Hey 80Fro, Thanks for the review and shout out for service. I'm sorry to hear about the saltiness of your food and I hope you'll join us again, so we can make it right. We're not open for lunch currently but our burgers are great! Hope to see you again soon.

Report
JS
Salt Lake City
1 review
Dined on July 27, 2019
Overall 4food 4service 5ambience 4

Enjoyed the Shrimp and Cheesy Grits, the spicy Asian short rib app, and the gal serving us did a great job.

Sonoma Grill
Responded on August 7, 2019

Hey JohnS, Thanks for the review, we're pleased you enjoyed the food and the service. We hope to see you again soon.

Report
ES
San Francisco
1 review
Dined on July 25, 2019
Overall 4food 5service 4ambience 4

We have been to Sonoma Grill a number of times and the food is always excellent! We love the California vibe! Even though we brought our own wine (very reasonable corkage fee) they have a good wine selection.
We will be back again!

Sonoma Grill
Responded on August 7, 2019

Hello ExploreSLC, THANK YOU!! We're really trying to wow our guests and it sounds like we did. Thank you!

Report
OT
1 review
Dined on June 30, 2019
Overall 2food 3service 2ambience 5

A little overpriced, food was good. Our server was quite new which slowed down our service throughout the night.

Sonoma Grill
Responded on August 7, 2019

Thank you for the feedback, we will do our best to correct the guest experience moving forward.

Report
JC
Salt Lake City
1 review
Dined on June 29, 2019
Overall 4food 5service 4ambience 4

Very interesting creative menu. The was excellent but pricey per glass. Food was fresh and flavorful.

Sonoma Grill
Responded on August 7, 2019

Hey there JonaC, Thanks for the review!! We really appreciate the feedback on the food and your experience.

Report
JN
Las Vegas
5 reviews
Dined on June 28, 2019
Overall 3food 3service 3ambience 2

Food was alright but not something I would recommend to a friend. For the value, I would go elsewhere. If you need a good wine list, might be the place for you, just not me.

Sonoma Grill
Responded on August 7, 2019

Hey JenniferN, Thank you so much for the feedback. We are continuously working toward a better guest experience. If you'd like to tell us more about it, we're all ears. randy@sonomagrillut

Report
CM
Salt Lake City
2 reviews
Dined on June 17, 2019
Overall 2food 2service 3ambience 2

Meh, disappointing food.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

We'd love to know more about your experience, if your interested. Thanks for the review.

Report
C
Salt Lake City
1 review
Dined on June 6, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Great food and great service for a good price. The service was extremely quick and friendly. Would definitely come back.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you Cajo!!

Report
OT
Memphis
14 reviews
Dined on June 6, 2019
Overall 2food 2service 3ambience 3

They take reservations starting at 4 but don’t open until 4:38 ish. Food is just OK. Lots of other great places around that are better. Service is also ok but not great. Manager was more intent on berating the bartender in full view of paying customers while we were there rather than noticing that customers needed silverware (got up and fetched it from another table) and were not eating the mediocre food.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you for the review and feedback. We've reached out to Opentable and verified the hours, we will keep an eye on the issue. Your feedback regarding an interaction between myself and the bar staff is spot on. Customer perception is the key in the restaurant industry. Thank you for highlighting an area where I have an opportunity to grow and become a better leader. Thanks again!!

Report
A
Salt Lake City
16 reviews
Dined on June 4, 2019
Overall 3food 4service 2ambience 4

We enjoy our visit. It was quest. It was not busy at all. But our server was not attentive. It took a long time to get a drink or anything else. Our tab was all wrong and it took her about 15 - 20 minutes to figure it out with help from others. The wine and cocktails were over priced. When they're that much and you ask for a drink or a new drink it should be at the table almost before you finish asking for it.

The food was good, not the best I've had but good. I doubt we'll go back

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thanks for the feedback! We appreciate the information and we will work to clear up these issues.

Report
OT
Salt Lake City
1 review
Dined on June 1, 2019
Overall 3food 3service 3ambience 2

Food was just fine, not worth the price.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

We'd love to know more about your experience and we appreciate the review.

Report
SL
Birmingham
5 reviews
Dined on June 1, 2019
Overall 1food 1service 2ambience 3

This was a horrible experience. They were out of the wine we ordered. Next bottle was not full size. Ended up picking a random bottle. Menu was limited. Food was mediocre... flatbread too spicy and husbands good tasted like it had been microwaved. Concierge at Hilton recommended but we will never go back!!!

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

We're sorry to hear about your experience. We pride ourselves on the wines we carry and I personally apologize we were out of the wine you wanted. It sounds like more training is necessary, to ensure our guest are aware of the sizes of bottles we offer. We take these reviews very seriously, thank you.

Report
OT
1 review
Dined on May 31, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Food was incredible! We loved everything we ordered . Great place will be back

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you so much!!

Report
S
San Francisco
1 review
Dined on May 27, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Fantastic dining experience with delicious food. Will be back.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you Sebastian!!

Report
OT
Jacksonville
1 review
Dined on May 27, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 4

Food and service was excellent. It can get a bit loud inside.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you for the review!!

Report
OT
Salt Lake City
2 reviews
Dined on May 23, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

What a pleasant surprise. Delicious!!

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you!!!

Report
c
Miami
14 reviews
Dined on May 17, 2019
Overall 4food 4service 4ambience 4

We sat at the bar, live music was nice. Seemed empty for a Friday night, but it is a very big place. We had calamari and pizza. Good/average.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

We're glad you enjoyed your visit and we appreciate the feedback. Thank you!

Report
SA
Salt Lake City
3 reviews
Dined on May 13, 2019
Overall 3food 3service 3ambience 3

The wine is too expensive for what you get. I can go across the street and get more of the same for less. We were also a little disappointed that the waiter couldn't tell us what the house wine was.
Otherwise the food was good. We'll probably be back, but we'll probably bring our own wine next time.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Hey Sharon, Thanks for the review and we will take it into consideration when it comes to pricing. Due to the wine list being so large, with over 32 wines by the glass, we don't have just one house wine, but there is always opportunity for training. Having a tailored conversation surrounding what we offer, could have helped. Thank you!! Hope to see you again.

Report
CN
Salt Lake City
4 reviews
Dined on May 12, 2019
Overall 4food 5service 5ambience 4

Good food, good service, good atmosphere

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you!!

Report
OT
Salt Lake City
1 review
Dined on May 12, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Sonoma Grill might be my new favorite spot for brunch and dinner in Salt Lake City. I took my family there for Mother’s Day brunch and the buffet was out of this world! The manager and the staff were friendly and very professional as set the tone for this amazing experience. Then there was the food and beverages, we all left full and 100% content with our choice of dining. We will definitely be repeat offenders.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you so much!! We're so happy you enjoyed Mother's Day with us. Can't wait to see you again.

Report
OT
San Diego
1 review
Dined on May 11, 2019
Overall 5food 4service 4ambience 4

Sonoma Grill took a last-minute (three hours notice) Saturday night reservation for 12 and gave us a private dining room without requesting one. The service in the bar was a little overwhelmed by our party, but was thoughtful and attentive in the dining room. The food was good and prices reasonable. Sonoma Grill was very accommodating and I recommend a visit.

Sonoma Grill
Responded on June 27, 2019

Thank you for the feedback and the review. I'm very glad you enjoyed your visit and we hope to see you soon.

Report
NB
Salt Lake City
2 reviews
Dined on May 4, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Their private room for a larger group is wonderful. Our servers were polite and attentive. The food was really delicious and came out rather quickly for how many orders we had at one time. The menu selection was varied and worked for our various dietary needs in our party.

Sonoma Grill
Responded on May 9, 2019

Hello Nina, Thanks for the five star review! We're so happy about your experience, because it's what we work so hard for. Hope to see you again soon!

Report
OT
1 review
Dined on May 3, 2019
Overall 2food 3service 2ambience 4

The server didn’t know anything about the wine on your menu, and she was untrained in proper wine service, which was a bit disappointing. We did have a party of 8, but the food came out over 3 different periods, and they seemed confused as to who had what item, and we were delivered incorrect items which had to be sent back and exchanged for the correct entrees.

Sonoma Grill
Responded on May 9, 2019

Hey, Thank you so much for providing feedback on your experience. I assure you, we will take this review seriously and adjust for the future guest experience. If you would like to share more about your time with us or if there is anything we can do to make it right, please let me know. Feel free to reach me by phone 801-890-6612

Report
KC
Salt Lake City
16 reviews
Dined on May 2, 2019
Overall 5food 4service 5ambience 5

Food was ok, not great. Rosemary fries had way too much garlic and little other seasoning. Service by Jamahl was excellent and he accommodated us with dessert because my wife's wine selection was out. Still needs more time to evolve but has potential.

Sonoma Grill
Responded on May 9, 2019

Hello delighted guest, Thank you for the review. We appreciate the feedback regarding the garlic fries and will look into the amount used for the dish. Have a great day!

Report
J
Chicago
108 reviews
Dined on April 29, 2019
Overall 3food 3service 3ambience 2

We arrived to the restaurant at 11:15 am, and the doors were locked. We went to the front desk and they told us it was not opened for lunch, and I told her I just received an Open Table confirmation. She came out and said it would be open at 11:30, so we waited at the door, finally opening at 11:30. The waitress seemed very new as when we asked her questions, she did not know things like the internet access etc. The food was good, the room and dining area was very very dark. I would try it again as advice others to try it as it seems like a good concept. The menu was quite minimal in selections.

Sonoma Grill
Responded on May 9, 2019

Hey Julie, Thanks for the review! We're sorry to hear the experience was less than amazing. We open for lunch at 11:30am and use a slightly smaller menu, with items that can create a faster experience for our lunch guests. We will make the WIFI information more available to our customer's and ensure lunch servers have more training in the future. If you would like to share more about your experience or there is something we can to do make it right please let me know. 801-890-6612

Report
GF
Orlando
2 reviews
Dined on April 26, 2019
Overall 4food 3service 5ambience 5

Food was just not that good. The steak mac really tested as the steak had been reheated or something. The only really good that we ordered was the halibut.

Sonoma Grill
Responded on May 9, 2019

Hey Grant, Thanks for the review and feedback on the Steak Mac. We grow with these reviews, thank you for helping us be at our best.

Report
OT
New York Area
6 reviews
Dined on April 25, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

We picked this location because it was a quick walk from our hotel. The restaurant is lovely, the team is friendly & welcoming. The menu was inviting & the dishes were just as described. Enjoyed the entire meal. Would definitely return next time we are in SLC.

f
Salt Lake City
17 reviews
Dined on April 21, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 4

We each ordered different entrees and each one of them were delicious. I highly recommend the Halibut. Our server Shayne was excellent. Very attentive. I would definitely go back.

1
2
3