Lineage Maui

4.8
763 Reviews
$31 to $50
Korean
Lineage is open 7 days a week from 5 PM - 9 PM offering our new menu by Chef Mijin Toride for Dine-In and Take-Out. Happy Hour at the Bar from 5 PM - 6 PM.

DO YOU TAKE RESERVATIONS? Reservations are available via OpenTable. If you have difficultly making a reservation please feel free to call the restaurant, we are happy to assist. (808) 879-8800. Mahalo.
We welcome walk-ins and will seat your party as tables become available, while you wait you may wish to shop and or to grab a drink next door in The Shops at Wailea.
The food at Lineage comes from a place in the past – a place where everyone gathered around and shared together the food that was laid out in front of them – food that is from the heart and filled with memories. Dishes will pay homage to those who inspire us, and will celebrate our familial roots (or Lineage), as well as the vast bounty of the islands.

Safety precautions

Cleaning & Sanitizing
  • Surfaces sanitized between seatings
  • Common areas deep cleaned daily
  • Digital, disposable or sanitized menu provided
  • Sanitizer or wipes provided for customers
  • Contactless payment available
Physical Distancing
  • Limited number of seated diners
  • Distancing maintained in common areas
  • Extra space between tables
Protective Equipment
  • Waitstaff wear masks
  • Diners must wear masks unless eating or drinking
Screening
  • Sick staff prohibited in the workplace
What 763 people are saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.8based on recent ratings
4.7
food
4.8
service
4.5
ambience
4.4
value
Noise · Moderate
94% of people would recommend it to a friend
Sort by
Filters
L
Libtechgirl
Seattle
12 reviews
Dined 2 days ago
Overall3food5service5ambience3

The food was excellent as was our server and server’s assistant. However, my expectations at a Relais & Chateaux affiliated restaurant is an impeccable overall experience and this was not it. We had made reservations two days in advance and I had called to confirm. We were told we would be seated in their beautiful garden. When we got there, they didn’t seat us until 20 minutes after our reservation. They tried to seat us in their bar seating - which was empty due to COVID. I’m not sitting in the bar to eat a $125 prixe fix meal. Then we waited for awhile and they sat us on the wall side of a balcony - would be a great spot at 6:30 for sunset, but it didn’t have the romantic ambiance of the garden. The other major issue was the food pacing was incredibly slow- I recognize timing is a fine art but this was noticeably slow, noticeably late. And we kept getting served after people who had arrived after us. I get that these things happen but again- if you have the R&C badge, I’m expecting excellence. Food wise, it’s worth going (the food is very, very good), but be prepared for hiccups.

LM
LoriM
San Francisco
1 review
Dined on February 21, 2021
Overall5food5service5ambience4

The food at Lineage is wonderful. We had the short rib which was not over cooked, falling apart  just an excellent piece of beef  the shrimp and peas were delicious  we are definitely going back 

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha LoriM! Thank you so much for posting a review and for your kind words! We work hard to bring a great experience to our guests, we are grateful you appreciate what we do! Mahalo!

Report
OT
OpenTable Diner
San Francisco
1 review
Dined on February 21, 2021
Overall5food5service5ambience4

Amazing food!! Great service! Will be back next time we visit!

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha! Thank you so much for taking a moment to post a review! We appreciate hearing from you and look forward to your review! Mahalo!

Report
IK
IanKihei
1 review
Dined on February 18, 2021
Overall2food2service1ambience2

Table of four and waiter forgot half of the table’s order. Waiter admitted he made a mistake and afterwards was friendly but was over friendly like he was trying to make up for his mistake and it was just too much and got unbearable. Reserved table in advance but stuck us next to the employee door but I have to admit not as bad as the poor family that was seated next to the bathroom. I would think at low capacity due to covid there would be better seating arrangements. Got the fried chicken, there was two choices, waiter assumed the choice I wanted or maybe there was misunderstanding because we were wearing masks and couldn’t hear each other? I don’t know, in any case, when my food arrived it was the wrong fried chicken. The crab toast was very oily, schezuan noodles was okay but not numbing as the waiter described it. When we first arrived, waiter said prepare for ur expectations to be blown away. It was not. I hate it when I spend a lot of money on a terrible dining experience.

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha Ian, I apologize for the delay in responding. We truly appreciate hearing from you and are truly sorry that your experience was as described. I've discussed this with the server and he too is very apologetic, we will all work to improve. We strive to create a wonderful experience for our guests and are very sorry we missed the mark. We have addressed the "employee door" with all staff and promise to address this issue. Hope you'll come see us again, we'd like to make it better!

Report
OT
vipOpenTable Diner
New York Area
2 reviews
Dined on February 15, 2021
Overall5food5service5ambience5

great food amazing staff !

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha! Thank you so much for taking a moment to post a review. We truly appreciate hearing from you and appreciate your kind words. Please come see us again soon! Mahalo, Melanie

Report
OT
OpenTable Diner
Dallas
3 reviews
Dined on February 12, 2021
Overall5food5service5ambience5

This is by far our favorite place on the island!

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha! Thank you so much, we are so happy to hear you and thrilled we are your favorite place on the island! Hope you'll come again soon! Mahalo.

Report
WT
WhiskeyTime
Hawaii
1 review
Dined on February 10, 2021
Overall5food4service5ambience4

Highly recommend the oysters and the wagyu short ribs

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha WhiskeyTime! Thank you so much, we appreciate you taking the time to post a review and are happy you enjoyed the oysters and short ribs. Please come again soon! Mahalo!

Report
s
vipsabines
Hawaii
1 review
Dined on February 10, 2021
Overall5food5service5ambience5

Was awesome as always!

S
vipSoner
Seattle
10 reviews
Dined on February 9, 2021
Overall5food5service5ambience5

We arrived at Lineage after multiple recommendations from waiters and chefs in other restaurants. We started with Ahi Poke & One Ton Salad with the turmeric ginger sauce. The sauce was excellent with the fresh greens and ahi. For our main meal we shared the Korean Fried Chicken with Sweet Kochujang glaze and Fried Vegetable Rice. The half chicken was the size of a whole chicken you would find in grocery stores and was cooked perfectly. We finished with Coconut panna cotta with Coffee ice cream, an excellent mix of flavors.
The service was excellent as well. Our server was attentive and everything showed up on time, giving us just enough time in between courses. We ended up spending almost 2.5 hours for our dinner.

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha Soner, Thank you, thank you, thank you! We are so happy to hear you enjoyed your experience here at Lineage. We will be sure to acknowledge your server, I believe it was Joey, and thank him for a job well done. Please do come see us again soon! Mahalo.

Report
OT
OpenTable Diner
Las Vegas
1 review
Dined on February 9, 2021
Overall5food5service5ambience5

Some of the best food we’ve ever had as well as great service! We cannot wait to go back!

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha! Thank you so much!!!! We are so happy to hear you enjoyed your experience at Lineage. Please come see us again soon! Mahalo!

Report
OT
OpenTable Diner
San Francisco
5 reviews
Dined on February 8, 2021
Overall5food5service5ambience4

Terrific recipes, great presentation. Will definitely make this a regular place to eat when in Wailea.

SC
vipSerenaC
New York Area
1 review
Dined on February 7, 2021
Overall5food5service5ambience5

This was our favorite restaurant on Maui! Wow- amazing food and service. We were walked from beginning to finish by our waitress who was also phenomenal. We had their signature Korean fried chicken (by far the best we have ever had). I'm not sure how they did it, but it was the crispiest chicken even when drenched in their tasty sauce. I can't wait to come back and visit. Truly an amazing experience.

Lineage Maui
Responded 2 days ago

Aloha Serena C! Wow! Thank you so much for your kind words, we are so happy you enjoyed your experience. We will be sure and acknowledge Tiana, your server, for a job well done. We look forward to your next visit! Please come again soon. Mahalo!

Report
a
annk
San Francisco
18 reviews
Dined on February 6, 2021
Overall5food5service5ambience2

The food and beverage at Lineage is consistantly outstanding along with the service.
The outdoor seating ambiance could be improved with some fun rattan lighting overhead but the food and service makes up for having dinner in a shopping center. We are fans.

Lineage Maui
Responded 15 hours ago

Aloha Annk! Thank you for taking time to post and for your input. We appreciate hearing from you and are very happy you enjoy most aspects of dining with us. Will take a look at making some changes to out door dining space once we get back to full speed. We hope to see you again soon! Mahalo!

Report
OT
vipOpenTable Diner
Los Angeles
1 review
Dined on February 6, 2021
Overall5food5service5ambience5

Incredible Food!

Lineage Maui
Responded 15 hours ago

Thank you so much! We are so happy to hear from you and appreciate you taking a moment to post! Please come again soon! Mahalo!

Report
OT
OpenTable Diner
Minneapolis
5 reviews
Dined on February 5, 2021
Overall5food5service5ambience5

We had the crispy noodles I highly recommend, they were delicious and a fun experience with the table side preparation

Lineage Maui
Responded 15 hours ago

Aloha! Thank you for stopping in and for taking time to post! We appreciate you and are happy you enjoyed the crispy noodles! Mahalo!

Report
J
Jessica
Seattle
2 reviews
Dined on February 1, 2021
Overall5food5service5ambience5

Best meal we’ve had in Maui so far! Would definitely come back.

Lineage Maui
Responded 15 hours ago

Aloha Jessica! Thank you!!! We appreciate hearing from you and hope you'll be back again soon! Mahalo!

Report
SJ
vipStacieJ
Denver
6 reviews
Dined on February 1, 2021
Overall5food5service5ambience5

I was very impressed by the chef inspired food, mixed drinks, outstanding service and fun atmosphere. A must go for dinner on Maui!

Lineage Maui
Responded 15 hours ago

Aloha Stacie J! Thank you so much for your kind words and for taking a moment to post! We truly appreciate it. Please come visit again soon! Mahalo!

Report
R
vipRob0ny
New England
10 reviews
Dined on January 26, 2021
Overall5food5service5ambience5

food was outstanding as was the staff. we will definitely go back next time we are on Maui

NO
vipNicoleO
Portland
5 reviews
Dined on January 25, 2021
Overall5food5service5ambience5

Delicious flavors!

Lineage Maui
Responded 14 hours ago

Aloha NicoleO! Thank you for your post and for visiting Lineage! Hope you come again soon! Mahalo!

Report
LG
LeslieG
Seattle
4 reviews
Dined on January 25, 2021
Overall5food5service5ambience5

The food was amazing
Very friendly and helpful staff

Lineage Maui
Responded 14 hours ago

Aloha LeslieG! Thank you so much for taking a moment to post and for your kind words. We work very hard to bring a great experience and appreciate the acknowledgement. Please come again soon! Mahalo!

Report
LE
vipLive2Eat
New York Area
12 reviews
Dined on January 23, 2021
Overall5food5service5ambience5

Everything we ordered was flavorful and cooked to perfection!

OT
OpenTable Diner
1 review
Dined on January 21, 2021
Overall5food5service5ambience5

Absolute favorite restaurant on Maui! Bomb food and drinks plus the ambience and service are spectacular.

M
vipMauigirl
Hawaii
32 reviews
Dined on January 21, 2021
Overall5food5service5ambience5

We brought our friends since they had never tried Lineage! They really enjoyed it as much as we always do. I gave the crispy noodles with the mushroom gravy another try since the last time they added the gravy before it came to the table and once again it was on the noodles ahead of time, so the noodles were not crispy, but it still tasted delicious. Having the noodles crispy at your table is such a better presentation though! :-)
Mahalo,
Donna

PO
vipPatrickO
Dallas
32 reviews
Dined on January 16, 2021
Overall5food5service5ambience5

Another wonderful dining experience at Lineage. Food was delicious as always and we tried out some of the specialty cocktails this time - super yummy. The gin special with the lime juice (whose name I don't recall) was really delicious.

And our host, Joshua, was so welcoming, explained the approach to the menu, answered all of our questions (three of us are vegans) and was wonderfully attentive. He's the best!

OT
vipOpenTable Diner
San Francisco
7 reviews
Dined on January 14, 2021
Overall5food5service5ambience4

Anniversary dinner. Food and service was outstanding. Will be back. Need more dessert choices.

OT
OpenTable Diner
Hawaii
1 review
Dined on January 10, 2021
Overall5food5service5ambience5

We had such a great date night here! The food and drinks are so innovative and Chef Mijin is such a talent in the kitchen! We can't wait to get back here and try the rest of the menu! Mahalo for making our night special!

RP
vipRoseP
San Francisco
18 reviews
Dined on January 1, 2021
Overall5food5service5ambience4

Great good and customer service! We will come back again. The best chicken we ever had.

OT
OpenTable Diner
1 review
Dined on December 30, 2020
Overall5food5service5ambience5

Amazing. Just order everything and enjoy.

OT
vipOpenTable Diner
Hawaii
2 reviews
Dined on December 25, 2020
Overall5food5service5ambience5

Absolutely delicious

L
Lindsey
Hawaii
1 review
Dined on December 25, 2020
Overall5food5service5ambience5

Ate here for Christmas dinner during COVID and was impressed with s safety measures. We at outdoors and our server was very attentive and helpful. Food was great and we all enjoyed our experience. Unique and flavorful dishes. Would definitely return and recommend.

VB
vipVBC121
Hawaii
21 reviews
Dined on December 24, 2020
Overall5food5service5ambience4

Per usual food was amazing. There was however a rather rude family that had a tantrum over their table. This happens I know but sadly it happened next to us. Ordinarily we are used to the privileged American guest behaving like a privileged brat as that is the basic demeanor of those staying in Wailea, wanna be wealthy Silicon Valley savages, entitled, low class, lacking basic manners and social skills ... maui is currently experiencing them en masse right now. But the staff handled them as best they could and I give them a great deal of credit. Thankfully they LEFT. So a big thank to the staff for clearing them away from us quickly before they ruined everyone’s Christmas Eve.

a
annk
San Francisco
19 reviews
Dined on December 23, 2020
Overall5food5service5ambience3

if they turned the outdoor lights down a bit, I would have given this 5 stars all around.
But, the service was fabulous, the food was outstanding , the cocktails were inspiring,
so we overlooked the lighting and gave Lineage 5 stars. We cannot wait to go back -
so delicious!!!!

j
jaydhee1
San Diego
1 review
Dined on December 22, 2020
Overall4food5service4ambience4

Thought they gave kamaina discount but no. They also didn’t have any of the traditional Filipino dishes we were hoping for.

P
vipPtlovesfood
Portland
61 reviews
Dined on December 20, 2020
Overall5food5service5ambience4

Lineages new Korean Chinese flavors by new chef are outstanding! The Wagyu Kalbi is the best I’ve ever had. In combination with the Garlic Noodles and smashed cucumbers? Heaven.

Lineage Maui
Responded on December 24, 2020

Aloha Ptlovesfood, Wow! Thank you so much for your kind words. We truly appreciate hearing from you. I'll be sure and let the Chef know you enjoyed your meal. Mahalo, Melanie

Report
PO
vipPatrickO
Dallas
32 reviews
Dined on December 19, 2020
Overall5food5service5ambience4

Big T was a great server and the food was yummy again!

Lineage Maui
Responded on December 24, 2020

Aloha PatrickO, Thank you so much for taking time to post! We truly appreciate your kind words. We'll be sure to acknowledge Big T for a job well done. Mahalo! Melanie

Report
s
shilpap
Seattle
1 review
Dined on December 18, 2020
Overall5food5service5ambience5

21st anniversary

CM
CraigM
San Francisco
7 reviews
Dined on December 17, 2020
Overall2food2service4ambience4

I wanted to love Lineage, but food just wasn't that good. Crispy noodles with gravy were good, but nothing special. Steamed fish was very good. Wagyu beef was fatty and bone marrow was put on plate to try and save. Crispy shrimp and scallop toast was again just okay. We got pork to go for son and we all tried and it just didn't taste very good.

Sheldon has won us over previously with two great restaurants, but this one needs work.

Lineage Maui
Responded on December 24, 2020

Aloha CraigM, We are sorry you to hear you were not impressed with your meal. We don't often hear this thus will take a look at the items mentioned and see what we can do to improve. Our Wagyu generally receives rave reviews, did you mention to your server the night you dined. We most certainly do all we can to ensure our guests enjoy their meal and feel they are receiving a great value. Sad we missed with you but hope one day you will give us another shot. Mahalo, Melanie

Report
PO
vipPatrickO
Dallas
32 reviews
Dined on December 16, 2020
Overall5food5service5ambience4

We’ll be back!

Lineage Maui
Responded on December 20, 2020

Aloha! Thank you for taking time to post a review. We appreciate you and look forward to your return. Mahalo, Melanie

Report
NP
vipNicoleP
Miami
7 reviews
Dined on December 11, 2020
Overall5food5service5ambience5

Visiting Maui, this restaurant came recommended. Great cocktails. Service was wonderful. And the food was quite delicious. I had the garlic shrimp. Omg so good.

Lineage Maui
Responded on December 20, 2020

Aloha! We really appreciate you taking time to post a review and are grateful for your kind words. We are very happy our food and service lived up to the recommendation! Please come see us again soon! Mahalo, Melanie

Report
OT
vipOpenTable Diner
San Francisco
21 reviews
Dined on December 11, 2020
Overall5food5service5ambience5

The Korean chicken is the best ever. Preorder when you make your reservation

FAQs

You can order delivery directly from Lineage Maui using the Order Online button. Lineage Maui also offers takeout which you can order by calling the restaurant at (808) 879-8800.

Lineage Maui is rated 4.8 stars by 763 OpenTable diners.

Yes, you can generally book this restaurant by choosing the date, time and party size on OpenTable. Due to local restrictions, this restaurant may not be accepting reservations at the moment.