Nearby points of interest

  1. Distance: 0.11mi
  2. Distance: 0.23mi
  3. Distance: 0.25mi
  4. Distance: 0.30mi

Nearby points of interest

  1. Distance: 0.11mi
  2. Distance: 0.23mi
  3. Distance: 0.25mi
  4. Distance: 0.30mi

About Cantala at Riviera Palm Springs

It’s all about cravings. Satisfying the ones you have, and creating sensory experiences that are totally unexpected. Fine dining is re-defined in Cantala, taking the stage with eco-friendly fish, delicious premium cuts of meat, locally grown farm fresh produce and “sharables” you’ll have difficulty, well, sharing.

Our Then & Now dinner menu features dishes popular during the ’60s, when the Rat Pack members were frequent guests, alongside contemporary American favorites. Cantala is a popular destination for both hotel guests and locals, known for its quality seafood, premium cut meats and locally grown Coachella Valley produce.

1600 N Indian Canyon Dr
Palm Springs, CA 92262
View Larger Map

Dining Style:
Casual Elegant

Cuisines:
Contemporary American, Contemporary French / American, Italian

Hours of Operation:
Sunday through Thursday
5:30pm - 10:00pm

Friday through Saturday
5:30pm - 10pm

Cross Street:
Vista Chino

Dress Code:
Resort Casual

Price Range:
$30 and under

Payment Options
AMEX, Diners Club, Discover, MasterCard, Visa

Phone Number:
(760) 778-6659

Website:
http://www.rivierapalmsprings.com/

Parking Details:
Complimentary valet parking with restaurant validation. Enter at front entrance to Riviera Palm Springs.

Public Transit:
Buzz Trolley offers free transportation throughout Downtown Palm Springs. There is a Trolley Stop directly across the street from the Riviera entrance.

Private Party Facilities:
Up to 25 guests can take over our ultra private dining room, and larger groups can be accommodated with an intimate Palm Springs dining experience either indoors or outdoors (please call 760.778.6659 for details).

Additional:
Banquet, Beer, BYO Wine, Chef's Table, Cocktails, Corkage Fee, Full Bar, Late Night, Non-Smoking, Outdoor dining, Private Room, View, Weekend Brunch, Wheelchair Access, Wine

Cantala at Riviera Palm Springs Ratings and Reviews

5
4
3
2
1

3.9

Overall Rating

based on all time ratingsThis restaurant has not received enough recent ratings to display a current ratings snapshot
food

4.0

service

3.8

ambience

4.3

value

2.9

Noise

Moderate

76% would recommend it to a friend

Great for Outdoor Dining (707)
Special Occasion (585)
Romantic (553)
See All
Fit for Foodies (408)
Hot Spot (369)
Good for Groups (315)
Neighborhood Gem (201)
Vibrant Bar Scene (201)
Scenic View (174)
Notable Wine List (170)
Great for Lunch (158)
Great for Brunch (144)
Late-night Find (112)
Kid-friendly (36)
Casual (3)
Good for a Date (3)
Great Beer (2)
Handcrafted Cocktails (2)
Good for Anniversaries (1)
Good for Birthdays (1)
Business Meals (1)
Cozy (1)
Worth the Drive (1)
Healthy (1)
Local Ingredients (1)
Outstanding Value (1)
Quiet Conversation (1)
Fun (1)
Sort by
S
556 reviews
Loading Reviews ...

vip
 (Los Angeles)·Dined on September 3, 2017

We stayed at The Riviera and tried their new fine dining restaurant. We have stayed there several times and loved the previous restaurant, Circa 50-something.....
The new Cantala looks the same, albeit not as clean and tidy. The menu, at first glance, looks like a fine selection of California cuisine. The product is unimaginative at best, however. My husband's pork chop was grossly undercooked (oozing blood around the bone) and, when pointed out to the waiter, he made no effort to send it back and/or replace it. Never mind crediting anything on the tab! Overall, it was a disappointment and, given all the choices in PS, we would not return.

Was this review useful to you?Yes·No·
food2
ambience3
service3
value1

vip
 (San Francisco)·Dined on August 8, 2017

Service was horrid ... no greeter, no water and when we complained the menu was incomplete... because the featured "then & now" menu referring to Sinatra's favorites was not present --- the waiter said they need to update that ... offered no apology OR personality to offset their gaffe.... and then served the most grisly steak I have had in years. Run don't walk away from the awlful place.

Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience3
service1
value1

 
 (Orange County)·Dined on July 15, 2017

DK was our server and he was WONDERFUL! I loved the food, service and decor. I will be back!

Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience5
service5
value5

 
 (Palm Springs)·Dined on May 14, 2017

Our experience was great. The food was top notch, service was excellent, and the people watching at the pool was very entertaining! We will definitely be back.

Tags: Neighborhood Gem, Hot Spot
Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience5
service5
value5

vip
 (Palm Springs)·Dined on April 15, 2017

Wonderful, imaginative preparation of classic Italian dishes served in a suitably contemporary setting. Portions are quite large, so I suggest sharing dishes or be prepared for take home bags.

Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience5
service5
value5

vip
 (Los Angeles)·Dined on April 11, 2017

We eat here every time we're in Palm Springs. Always a great meal. DK is our favorite waiter. Friendly and knowledgeable.

Tags: Good for a Date, Fit for Foodies, Handcrafted Cocktails, Good for Birthdays, Special Occasion
Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience4
service4
value4

 
 (Los Angeles)·Dined on April 8, 2017

My boyfriend and I stayed at the resort for his birthday and made reservations for Saturday at 7:30, which is when we arrived. I was very excited about this place after seeing all the photos of the patio and the menu online. Despite the restaurant being largely empty, we were told we should come back later so the servers could catch up. We came back at 8, and were told we "might want to wait a little longer." We were finally seated around 8:15. We had the Tuna Crudo as an appetizer, which tasted a little fishier than it should've. We had the Brussels sprouts, which were rather bland. Even more bland was the Saffron Tagliatelle. It was surprisingly tasteless, even after adding a generous amount of salt and pepper. I pretty much stopped eating it because it wasn't worth the calories! The pizza and the Mac n cheese that came with the chicken were very good and the best thing about dinner. Overall, I wish we would've eaten somewhere downtown. The experience was just disappointing for what we paid and expected.

Was this review useful to you?Yes·No·
food3
ambience5
service3
value2

vip
 (Los Angeles)·Dined on April 8, 2017

Heat lamps don't work. Stay inside if it's windy!

Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience3
service4
value3

vip
 (Los Angeles)·Dined on April 7, 2017

The decor is cute and the staff is friendly. The food is expensive and it's nothing spectacular. The cocktail cost me $18.00 and it was awful.

Tags: Great for Outdoor Dining, Casual
Was this review useful to you?Yes·No·
food3
ambience4
service4
value2

 
 (Portland)·Dined on March 30, 2017

We were disappointed, first by the fact that we were looking for Cantala's predecessor, Circa 59. Nowhere on any of the sites we reviewed did we learn that Circa 59 is no more, but is now Cantala. So the next disappointment was the menu we expected to find, but didn't. Cantala's menu is rather limited. Two bright spots - a descent-sized pour of wine, and an excellent Caesar salad. The pork meatball appetizer and the mushroom pizza were ok. The sausage and broccoli rabe pasta was described as having a pesto sauce, but I found no trace of pesto - just a good half cup of olive oil in the bottom of the dish. The service was, to say the least, "unhurried."

Tags: Kid-friendly, Casual
Was this review useful to you?Yes·No·
food2
ambience2
service2
value3

 
 (Palm Springs)·Dined on March 11, 2017

They have a beautiful patio with a romantic atmosphere for a date. The food was good, service was excellent and the restaurant is reasonably priced for a very nice experience.

Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience5
service5
value4

vip
 (Chicago)·Dined on March 4, 2017

I remember in past years the food being excellent, it was not. I love this restaurant for the outdoor fire pit experience, instead they sat us indoors with an ugly plastic tarp pulled down to look at instead of the lovely pool/outdoor where we preferred to sit. Made reservation a long time in advance yet others had priority to sit outside. Pizza ordered was tasteless, my brothers $48 steak was way over cooked. My sisters pasta was suppose to have shrimp and scallops - not one scallop and mostly tomatoes, and LAST but NOT LEAST the RED wine was served COLD. We inquired about it and they said they keep their red wines at 64 degrees - $12 glasses of wine was well colder than 64 degrees and not enjoyable to drink what-so-ever. I saved coming here for a special BD occasion while here for 2 months - the place is remodeled and I wonder if they have an overhaul of entire restaurant too?

Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience1
service3
value1

vip
 (San Francisco)·Dined on February 25, 2017

The restaurant has recently opened where Cirque59 was. We ordered the calamari for the group as it sounded interesting, however it smelled burned. The reason is that the onions were cut too thin and we're not coated like the rest of the dish. It was also under seasoned and the capers were all at the bottom. We all ordered the well dressed Caesar salad. Chopped leaves were dressed with an anchovy based dressing but this too lacked seasoning and we couldn't taste any garlic salt or pepper. Add-ons were in small containers located around the plate, which was a nice touch. We then waited for 1/2 hour before out plates were cleared and another 15 to 20 minutes for our entrees. We all generally liked our entrees, but again no seasoning. The chicken Milanese was done well - no seasoning again - and the rocket and fennel salad that accompanied the dish was outstanding and should be a stand alone salad choice. The pastas were a bit above average, and the branzino while good was way over salted. No dessert as it was already 2:45 hours into this meal. Service needs work, tweaking of the menu to check for seasoning should be standard, and the wine list is limited (but some nice choices). Since this relatively new, may try again after a period of time.

Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience3
service2
value3

 
 (Seattle)·Dined on February 24, 2017

Very good food for the price. Waiters and hostess very nice and caring. I would suggest a bit larger menu. Otherwise I very much enjoyed the dinner.

Tags: Outstanding Value, Business Meals, Good for Groups
Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience4
service5
value5

 
 (Los Angeles)·Dined on February 24, 2017

Food was so uninspired and completely mediocre, we felt annoyed after eating here.

1 person found this review helpful.
Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience5
service5
value1

 
 (San Francisco)·Dined on February 23, 2017

We remembered this restaurant in the Riviera from a previous visit and really enjoyed it. Don't like the new décor as much and the menu is not as inventive. The food was good, in any case. The place was freezing, rare in Palm Springs, but it was winter. They insisted on keeping some door open, so the place never warmed. All the patrons and even the wait staff were wearing coats to stay warm. That should have been a clue to do something about the temperature. We did complain, but it never did warm. I don't think we will be going back.

Tags: Fun, Great for Outdoor Dining, Casual, Late-night Find
Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience3
service4
value3

vip
 (Seattle)·Dined on January 6, 2017

Very poor won't be back. Used to be a good place . Ordered a side of "creamy polenta" was given cornbread similar to Jiffy. Both main courses overcooked . The best feature has always been the outdoor setting, have enjoyed it many times, since the remodel the heaters have been removed which made the outdoors essentially not usable

Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience2
service3

vip
 (Palm Springs)·Dined on October 29, 2016

The remodel was impressive, but the dining experience was not as good as before the remodel. I reserved an indoor table but was seated outside? My red wine was served at room temp and in Palm Springs 80 degree wine is totally unsatisfactory.. Our server was personable and was attentive to our needs. The food was average with a piece of meat/fish and a vegetable on the side. Our Pellsgrino was not put on ice and the server took the cap leaving it to go flat. Finally the bill was incorrect which our server fixed although it took him 2 try's to get it right. I'll give it one more try and update my review after that.

Was this review useful to you?Yes·No·
food2
ambience4
service3

vip
 (Palm Springs)·Dined on October 2, 2016

This is a great atmosphere for lunch dining outside. We were there for brunch. Took a long time to get our food and the service was pretty uninspired. Food is very good. Just wish that the service wasn't so passee here.

Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience3
service3
value4

vip
 (Orange County)·Dined on October 1, 2016

Service was horrible, I almost choked to death eating the extremely over cooked chicken Milanese.

1 person found this review helpful.
Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience4
service1

vip
 (Cincinnati)·Dined on July 19, 2016

Ahmmm... You (Open Table) allowed me to make a reservation to a restaurant that is not even open for business. We wasted time and a trip to find a closed restaurant. Please fix that.

Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience1
service1

 
 (Los Angeles)·Dined on July 17, 2016

The food was really good, actually one of the best steaks I have ever had. Unfortunately the actual restaurant was closed and we have to eat at the bar next door. If I am paying a premium on food I would expect the venue premium as well. There was a bunch of drunks from the pool coming in and out of the bar getting drinks and food and the table we were eating on was a bottle service table that was low and uncomfortable. Wish I was at the actual resturant.

Tags: Vibrant Bar Scene
Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience1
service4
value2

vip
 (Palm Springs)·Dined on June 9, 2016

While my last review was glowing, we came back less than a week later to an extremely poor experience so I had to retract it. Last week, I could not say enough great things about the service we received from Maynor and Maria and the exceptional presentation and quality of the dishes served. So, we made reservations through OpenTable for dinner last night. We wanted to impress some foodie friends with an elegant dinner out. The reservations for a party of four at 7pm sailed thru. However, when we arrived at the restaurant, there was a sign saying the dining room was closed. Closed? We had a confirmed reservation As we started to walk away in disbelief, someone came running up to us and said they had our reservation and were serving dinner in the bar. They escorted us into a noisy, small cocktail lounge with televisions blaring sports coverage to a small table in the middle of the room with sticky plastic place mats. Our table was next to a family with loud children who had just come in from the pool for burgers. Behind them there was a couple screaming while watching a soccer game. One other couple was finishing dinner next to us. Our waiter advised that they had closed the dining room that night as the hotel had a low occupancy. No one had told us this. We decided to order a round of drinks anyway and look at the menu. It was the same upscale menu as the week prior with $15 appetizers and $38 entrees, but it was now being served in a dirty, noisy bar. Really? Even though the place we empty, it took us 20 minutes to get our drinks. A round was $60, by the way. At that point, we could see the evening headed for a disaster and knew the bill for the four of us would run around $500, which is fine for fine dining, but not for a poor pub experience, so we decided to leave. Our waiter, Maynor again, was extremely apologetic, but by then the damage had been done. We left and we won't go back. .

Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience1
service1
value1

vip
 (Palm Springs)·Dined on June 8, 2016

Server was fantastic and made up for several mishaps quickly and adequately. Two of us were served meals meant for another table. When the replacement steaks were served they were overcooked and had to wait for another steak to be cooked. Waiter handled it extremely well and his personable demeanor saved the evening.

I will say, at the end of the dinner, everyone was pleased with their dinner. May have been an off night for the kitchen staff.

Tags: Great for Outdoor Dining, Special Occasion
Was this review useful to you?Yes·No·
food3
ambience4
service5
value3

vip
 (Palm Springs)·Dined on June 7, 2016

Four of us and this was our first time to visit the restaurant in about 3-4 years. We chose this restaurant simply because it was Restaurant Week and thought it's a good time to try it again.

Good Points: The hotel and restaurant decor is very nice.

Bad Points: Empty - Total of 2 tables. We received water and the male server (pleasant enough) then disappeared for 15-20 mins which is an eternity in an empty restaurant without a cocktail. We had to get up and ask the hostess to find our server. In the other side of the dining room was several employees sitting at a table laughing and "carrying on" (unprofessional for an "upscale" restaurant). The one other table finished and left and the table sat dirty for the next 60 mins that we were at our table. Pretty disgusting. The food was sub-par. The presentation of the shrimp cocktail was less than enticing. The lemon risotto tasted like regular rice with lemon flavoring. The Chicken wrapped in prosciutto was edible but completely lackluster. Ditto for the steak. The chocolate cheesecake for dessert was pretty good, the other two are forgettable. Overall FOOD gets 1 star. Wine deception...ordered House Chardonnay and they ask if you want a 6oz or a 9oz glass but they don't advise you the price. We should have asked - $22 per glass for the 9 oz. Outrageous for house wine - and we had 4! ($88 on just wine for a $38 prix fix meal)

My takeaway is that with only 2 tables in the entire restaurant, the service should be stellar and prompt. Tables should be cleaned whether new guests are coming in or not. Employees should not be sitting at a table chatting/laughing within eyesight of the guests. No point in participating in Restaurant Week at $38 with lackluster dishes, as the point of RW is to lure new customers in. We will not be returning as there are too many great restaurants in Palm Springs. My regret is that I wasted one of my 10 restaurant week nights at here.

Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience4
service1
value1

vip
 (Palm Springs)·Dined on May 11, 2016

Been longtime customers at Circa. And, always an enjoyable experience, especially around the pool area.

But now, with new ownership of the hotel/restaurant ... it's a mess. You're seated at tables without silverware, napkins or glassware. The outdoor chairs aren't clean. And the staff appears very disorganized.

However, in time (how long, not sure), all can be corrected.

Tags: Great for Outdoor Dining, Scenic View
Was this review useful to you?Yes·No·
food2
ambience2
service3
value2

vip
 (Palm Springs)·Dined on April 14, 2016

My first time at the Riveara was great. Wait staff was attentive and efficient. Good was great. Highly recommended.

Tags: Great for Outdoor Dining, Neighborhood Gem, Notable Wine List, Romantic, Special Occasion
Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience5
service5
value4

 
 (Los Angeles)·Dined on April 10, 2016

We arrived at 12:30 on a Sunday. Sadly their Sunday Brunch ends at 12:00.
The fries were stale. The chicken in the chicken sandwich was rubbery.

Was this review useful to you?Yes·No·
food2
ambience4
service4
value1

vip
 (Los Angeles)·Dined on April 10, 2016

Not a very interesting menu.

Was this review useful to you?Yes·No·
food3
ambience5
service4

 
 (Orange County)·Dined on March 31, 2016

Love the ambiance!

Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience5
service4

 
 (New York Area)·Dined on March 19, 2016

We were traveling a long day and arrived at the Hotel unable to get an early reservations were forced to eat at 7:30 even though that was 10:30 eastern time for us. When we arrived the restaurant was 75% empty. We were very disappointed. Food was ok. Wine had been opened and had turned before it was served. Not worth the money.

Tags: Great for Outdoor Dining
Was this review useful to you?Yes·No·
food1
ambience3
service1
value1

vip
 (Houston)·Dined on March 18, 2016

Beautiful facility and restaurant. Food was great; service was absolutely awful.

Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience4
service1

vip
 (Los Angeles)·Dined on February 7, 2016

Great place for a nice brunch whether you're staying at hotel or not. You get a great view of the pool and their modern decor. The food however, took forever! We ordered tacos and sandwiches and waited close to 40 mins for the food to arrive. The waiter was kind enough to give me a complimentary OJ, but that didn't make up for the wait-time.

This place would have a lot of potential, but the kitchen management needs to improve intensely.

Tags: Great for Brunch, Scenic View
Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience5
service2
value3

 
 (New England)·Dined on January 28, 2016

Excellent lunch
Great service
Beautiful ambiance

Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience4
service5

 
 (San Diego)·Dined on January 23, 2016

They seated our party of 6 in a back room with lots of bright lights, but they were very accommodating when I asked them to dim the lights to make the room more cozy. The food was beyond delicious and they worked hard to make sure that my gluten-free wife was happy with her choices. We are really looking forward to going back!

Tags: Fit for Foodies, Good for Groups, Great for Brunch, Great for Outdoor Dining, Hot Spot, Romantic, Special Occasion, Vibrant Bar Scene
Was this review useful to you?Yes·No·
food5
ambience4
service5
value4

 
 (Palm Springs)·Dined on December 31, 2015

I spent New Year's Eve here for dinner. The food left a lot to be desired for the money. Food items ran out early and the place was very cold. Apparently hotel has been sold to new owners and it appears the staff were struggling with keeping things together.

It is unfortunate that the place on the surface appears to be first class only to find out the experience of the evening did not match it. Hopefully the new owners will invest in bringing the hotel up to a true resort and spa otherwise, I see a fast decline in customer satisfaction and the place will have difficulty staying afloat.

Was this review useful to you?Yes·No·
food2
ambience1
service2
value1

 
 (Palm Springs)·Dined on December 31, 2015

It was a very bad experience for New Year's Eve dinner: there was no space available on the inside despite the cold temperatures of winter , and in the patio, air conditioning worked ... the buffet was incomplete (no more dessert), the service was incomplete, missing and incompetent (the waitress did not even know the price for the fixe menu, the wine ordered at the entrance arrived for the dessert and there was no spoon....)...

Was this review useful to you?Yes·No·
food3
ambience1
service1

 
 (Palm Springs)·Dined on December 31, 2015

The wait staff was excellent and polite. The food was quite tasty. The ambiance was lovely. Unfortunately, the rest of the experience was abysmal.

I called a few days in advance and left a voicemail asking for reservations for New Year's Eve at 6:30 for 2. I left my phone number and asked for a confirmation. I never heard anything. I called back every day for a few days and got the voicemail again. I called the front desk of the hotel, and they told me a manager would call me. Nothing. My girlfriend made reservations using OpenTable and tried to call to confirm, but no one ever answered the phone or returned our calls.

Thankfully, OpenTable worked. We were informed that the usual menu would be changed to a buffet where they would charge $65 per person. What type of buffet is worth that!? Was there caviar? No. Lobster tails ad nauseum? No. The food was lovely and delicious, but not worth $65 per person for a buffet. That's a price for a lovely prix fixe.

Perhaps it was due to being New Year's Eve and they were all in a twitter. Nevertheless, it was overpriced, and the lack of any call back (still to this day) is unfortunate. I would definitely try it again if I could confirm an actual reservation and confirm no exorbitant buffet.

Just a few changes, and the restaurant would be absolutely lovely.

Was this review useful to you?Yes·No·
food4
ambience4
service4
value1

vip
 (San Francisco)·Dined on December 26, 2015

The best thing about this hotel is the ambiance. The decor is beautiful. The food is good, not exceptional & the menu is somewhat limited but I think if you are staying at the hotel it's a good option, but I wouldn't come here if I was staying somewhere else.

Was this review useful to you?Yes·No·
food3
ambience5
service3
value3

 
 (Los Angeles)·Dined on November 26, 2015

Worst holiday dining experience of my life. The waitstaff had no clue what was happening. Despite a prefix menu, it took more than 90 minutes to get our entrees. No waiter was assigned to our table until 30 minutes after being seated. We had to ask three different servers to get bread for our starving child. The list goes on. We will never return to this restaurant or hotel.

Was this review useful to you?Yes·No·
food3
ambience1
service1

Report this review as inappropriate?

If you believe this review should be removed from OpenTable, please let us know and someone will investigate.