Briquette

4.4
icon/ic_reviewCreated with Sketch.
689 Reviews
icon/ic_price_rangeCreated with Sketch.
$31 to $50
icon/ic_cuisineCreated with Sketch.
Seafood
Contemporary Coastal Cuisine served in the Warehouse District in New Orleans. Briquette serves up unique seafood creations including a variety of grilled fish and other specialty seafood from Louisiana Gulf waters and around the world. We feature steaks, pork porterhouse & pastas. Fabulous craft cocktails and a curated wine list accompany these dishes in a beautifully restored building in the heart of the Warehouse District.
avatar copy

Private Dining

Book your next event with us

View details

Specials

Bar Specials

$5.00 House Wine
$5.00 Margaritas
$3.00 Domestics
$5.00 Seasonal Bites

Terms and Conditions:

Valid For: 1 - 20 people

Starts: January 19, 2019

Ends: January 20, 2118

Availability: Daily 3:00PM-6:00PM

Instantly increase your points with dining rewards

See availability for bonus point tables

Sun - Thu 5:00PM - 5:45PM 8:00PM - 11:00PM

What 689 People Are Saying
Overall ratings and reviews
Reviews can only be made by diners who have eaten at this restaurant
4.4based on recent ratings
4.4
food
4.5
service
4.5
ambience
4.1
value
Noise · Moderate
83% of people would recommend it to a friend
5
4
3
2
1
Sort by
Filters
OT
London
1 review
Dined 9 hours ago
Overall 5food 5service 4ambience 4

Amazing fish and the scallops are to die for

LP
New Orleans
85 reviews
Dined a day ago
Overall 1food 5service 5ambience 5

This was our 5th or 6th visit here. We had a Groupon & I noted thAt when I made the reservation via Open Table. We were seated at a nice table & actually had a wait person who we had as a trainee a couple of weeks earlier. I ordered the restaurant week menu & my husband ordered the fried catfish which he usually gets. When the bill came & I informed the server that we had a Groupon she said that he Gropius wasn’t accepted for the restaurant week menu. Why wasn’t I informed of this when I ordered? Clearly it was muted on the reservation that I had a Groupon. We paid the bill without the Groupon. Upon leaving, I asked to speak wit the owner, Anthony Tusa but was told he wasn’t there but his wife Anna was. I explained to her what happened and her response was “sorry”. Completely unacceptable. I dud my part by informing the establishment that I had a Groupon when I made the reservation. I’d like to know how I wad supposed to know that the Groupon would not be accepted for the restaurant week menu???? The waiter did not inform me when i ordered that the Groupon would not be accepted for the restaurant week menu yet my reservation clearly stated i had a Groupon. Completely unacceptable especially for a local resident report customer. I’ll have to rethink dining here in hue future. Apparently Briquette doesn’t need or want my future business.

Briquette
Responded 13 hours ago

Lesley, Thank you for your feedback. Groupon is actually a coupon purchased for dining. You purchased $60.00 worth of food and beverage for $35.00, and Restaurant Week is a discounted menu for three courses at $39.00. The Groupon coupon can not be combined with any other discounts such as Happy Hour. Restaurant Week Menu is a discount, and can not be combined with a Groupon. The Groupon states these stipulations. Sorry for the position you have taken. We hope to see you again.

Report
OT
New Orleans
7 reviews
Dined 2 days ago
Overall 5food 5service 5ambience 5

Beautiful food, superb service!! Don’t wait!!

P
Toronto
53 reviews
Dined 4 days ago
Overall 5food 5service 5ambience 5

Fabulous
Amazing
Too much food!!
The crab bisque was amazing. Red fish and Snapper fabulous

OT
Los Angeles
11 reviews
Dined on September 7, 2019
Overall 2food 2service 4ambience 4

This restaurant had a great vibe and the cocktails were good. But both my and my husbands meals were mediocre at best.

u
New Orleans
25 reviews
Dined on September 7, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

The crab Napoleon was Outstanding!
The red snapper was delicious add some crab meat to give your self a treat.
The king cake is special.
My wife likes the wine selection I like the old fashions.
Service was great, and the hospitality of the owners is outstanding!!!
The whole experience is special.
ET

IR
New York Area
1 review
Dined on September 4, 2019
Overall 3food 2service 5ambience 3

We didn't enjoy the food. The meat was burned. The cake really too sweet. But the service was excellent.

AP
1 review
Dined on September 3, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

The food was amazing! Our server was outstanding. He was very knowledgeable, and helpful with making great recommendations. The atmosphere was just what we were looking for. Overall, it was a great experience.

BF
1 review
Dined on September 1, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

It was nice and elegant I felt the upscale vibe perfect for what I had intended

BM
Houston
1 review
Dined on August 31, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

It was very good. We got a tour of the kitchen that helped us made a decision of what to eat. The house potatoes are so good!

OT
1 review
Dined on August 31, 2019
Overall 5food 4service 5ambience 5

We truly enjoyed our time and most definitely would go back. Our server Darryl was amazing. Our only issue was n.y steak was overcooked.

AW
Salt Lake City
14 reviews
Dined on August 30, 2019
Overall 3food 3service 5ambience 4

Food was good, price was a little higher than expected for the food. Honestly, the only real issue is that it's in New Orleans and we live here so I'm comparing to other New Orleans restaurants that I know have much better food at price points less or at a minimum equal. Outside of New Orleans this would get much higher ratings.

EL
1 review
Dined on August 30, 2019
Overall 5food 5service 2ambience 5

the waitress does not attend us well at the time we said we had a groupon voucher

OT
1 review
Dined on August 29, 2019
Overall 5food 5service 4ambience 5

Delicious Food !

CL
New Orleans
8 reviews
Dined on August 29, 2019
Overall 4food 4service 5ambience 4

Had the coolinary menu with delicious creole gumbo and pork and beef medallions. Food was very good. Would come again!

TN
1 review
Dined on August 28, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

I would suggest that you offer straight valet parking without a $15 charge. Could turn people away :( from a very good restaurant .

M
New Orleans
16 reviews
Dined on August 28, 2019
Overall 2food 1service 1ambience 4

Place was beautiful but food and service were terrible. Only 3 tables in restaurant had people yet we had to ask for more water. Shrimp were frozen and cooked- not good restaurant quality.

OT
New England
22 reviews
Dined on August 27, 2019
Overall 4food 5service 4ambience 4

When our party of 8 walked in we were shown to a table next to the kitchen door, bathroom and tableware service area despite the fact the restaurant was practically empty. The restaurant never filled up and the noise from the adjacent areas was more than distracting and annoying.

MB
Boise
6 reviews
Dined on August 27, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Great service! Manager was friendly and knowledgeable. Wait staff and kitchen staff were excellent.

DH
Atlanta
9 reviews
Dined on August 21, 2019
Overall 4food 4service 4ambience 3

Be sure to order the locally-caught fish. I had a blackened Redfish, which was very good. My wife had the swordfish, which wasn't as good. We went mid-week in late August - so the restaurant was empty. Our waiter was very professional.

DE
New Orleans
3 reviews
Dined on August 21, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

I tried the Coolinary Menu. The scallops on goat cheese grit cake, 6 oz. center cut filet mignon and the bread pudding beignets. All were fantastic. Our server was Darrell, very friendly and knowledgeable. Ask for him. We met the Chef and got a tour from the owner, A.J. Tusa, Jr. On of the best dining experiences in the 5 years that I have lived in New Orleans.

OT
Cleveland
2 reviews
Dined on August 19, 2019
Overall 4food 5service 5ambience 4

Our waiter Daniel was fantastic! Everything we had was excellent. Our waiter suggested the Floating Island dessert. Go for it! Fantastic. Great experience overall

l
New York Area
1 review
Dined on August 18, 2019
Overall 4food 5service 4ambience 5

Our dinner was delicious. Don’t order the kale salad very chewy, we could not eat it. It needs to be removed from the menu. Great dining experience. The chef was not very nice we ask the waitress to mention to him about the kale prior to requesting it removed from our bill and he just walked away from away from her with no response. I know this because it’s an open kitchen with a glass window separating the dining area.

OT
Greensboro
3 reviews
Dined on August 18, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Hidden gem! A must for seafood lovers.

OT
Memphis
2 reviews
Dined on August 17, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

The food was amazing. I order the Alaskan Halibut with Brussels.

OT
Washington DC
1 review
Dined on August 17, 2019
Overall 5food 4service 5ambience 4

I mentioned it was my friends birthday when I made the reservation and again when I checked in but nothing really special happened for my friends birthday so it’s not like I expect the highbrow restaurant to all gather around and sing happy birthday but I thought they would do something special to acknowledge her birthday.

JA
New Orleans
10 reviews
Dined on August 16, 2019
Overall 5food 4service 5ambience 5

Really great place, food was very good, noise level was not excessive for the size, able to have a decent conversation between the4 of us without difficulty.


Would return.

TB
1 review
Dined on August 12, 2019
Overall 3food 2service 1ambience 3

Food was great but the service was awful. There was only one waiter working the lunch crowd and the host/manager didn’t offer any assistance to the overwhelmed waiter.

JF
1 review
Dined on August 11, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

We enjoyed the bar and the dinner. Definitely a great night!

l
1 review
Dined on August 10, 2019
Overall 3food 4service 3ambience 4

The food was good but not fantastic. It’s overpriced. Our server was not very nice. Kindna rude and was not very attentive . It was my first time there and I will not come back

s
Atlanta
1 review
Dined on August 8, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Our waiter Daniel was one of the best service personal from our global travel.
Thank you again for taking such good care of us from Atlanta, Georgia.

j
New Orleans
64 reviews
Dined on August 8, 2019
Overall 4food 5service 5ambience 5

Always enjoy. Love blackened fish and my husband loves chicken.

BC
New Orleans
7 reviews
Dined on August 5, 2019
Overall 5food 4service 5ambience 5

Nice experience. Enjoyed our visit.

ED
Las Vegas
5 reviews
Dined on August 5, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

If you like fish this is the place. The Stuffed snapper was excellent. They gave us a tour of the kitchen. When ordered they prepare a whole fish in a unique way. The fish is raised above the grill surface so not to stick to any surface. Then the flames are enhanced as needed to reach and cook the fish.

NO
New Orleans
33 reviews
Dined on August 3, 2019
Overall 3food 3service 2ambience 3

This was my second visit to Briquette and I remain underwhelmed. I guess I have to agree with some of the other reviews that it seems to cater to the conventioneers, not to locals. The server, while pleasant enough, was disinterested and the service was very, very, very slow. Each course, including drinks, came out with super long gaps in between. The food was good, but not noteworthy. The whole experience was just "meh."

BS
1 review
Dined on August 3, 2019
Overall 5food 4service 5ambience 3

The food was delicious and our waiter was very knowledgable about the menu and welcoming. He answered questions about a fancy drink a few tables away from us, had several recommendations for wine, appetizers and entrees and provided us with a complimentary appetizer just because. The portions are very large, we probably could have split an entree. The wine recommendation was right on point.

CL
Chicago
7 reviews
Dined on August 2, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Got a real taste of New Orleans. Food and service was excellent

F
Los Angeles
3 reviews
Dined on August 2, 2019
Overall 5food 5service 5ambience 5

Everything was so amazing!! We came in for a early dinner around 4 on a Friday. We had the best service by Patrick! His recommendations were spot on. We had the whole red gulf fish which was cooked to perfection. The creole gumbo tasted just like my grandmas. My mother and I can’t wait to visit again. Thanks Again, you all were so hospitable.

D
1 review
Dined on August 2, 2019
Overall 4food 5service 4ambience 5

Went for Coolinary Menu and was very pleased. The gumbo is excellent and very much like my mom’s!

GB
New Orleans
4 reviews
Dined on August 1, 2019
Overall 5food 4service 5ambience 4

The Coolinary menu was a really good value. The bowl of gumbo was tasty and almost large enough to be a meal in itself. My piece of redfish, I had it without the almonds, was huge and seasoned well. The only choice for desert was bead pudding, which was served as three beignets. Way too big and very tasty. A really good value all for $39.

1
2
3
18